Článek
Hlavní motto akce znělo Play Global! (Hraj globálně) a ve svých pracích nejrůznějšího charakteru se nad ním zamýšlely stovky umělců z celkem 39 zemí. Návštěvníci se mohli zúčastnit četných konferencí (např. Ruská počítačová archeologie vedená ukrajinským expertem Z. L. Rabinovičem), prezentací (nejnovější software, ale i multimediální projekt The Tulse Luper Suitcases režiséra Petera Greenawaye) a specializovaných workshopů.
Jediný Čech Floex
Zhlédnout mohli celou řadu video dokumentů a ukázek počítačových animací, instalací a výstav (mj. expozici s názvem I Love You věnovanou historii počítačových virů).
Českou republiku reprezentoval jen nadaný umělec a hudebník Floex (neboli Tomáš Dvořák), jehož audiovizuální interaktivní projekt geo_cit/1 propojující zvuk a obraz na základě geometrických pravidel vzbudil zaslouženou pozornost. Je však trochu škoda, že zůstal jediným.
Naše promarněná šance
Hudební část festivalu club transmediale totiž letos v rámci hesla Go East! věnovala široký prostor umělcům a projektům z postkomunistických zemí.
Vedle "západních" elektronických veličin (finské duo Pan Sonic, projekty Akufen, Radian, Jan Jelinek nebo Scanner) se tak berlínskému publiku představili například ruští Eu, ukrajinský umělec Kotra, srbský Belgradeyard Soundsystem či polské seskupení Gameboyzz Orchestra Project, jež k hudební produkci využívá výlučně populární herní konzole Gameboy.
Elektronická hudba z území bývalého Československa ovšem zastoupena nebyla a v tomto ohledu je bohužel na místě hovořit o promarněné šanci.