RECENZE: Nialla Horana převálcovaly jeho holky

Poté, co v roce 2016 odešel zpěvák Niall Horan z boybandu One Direction, vydal tři sólová alba. Je to norma bývalých členů populárního popového uskupení. Horanovi kolegové Harry Styles a Zayn Malik mají na kontě stejný počet desek, přičemž v květnu se do čela pomyslného žebříčku dostane druhý jmenovaný, protože vyrukuje se čtvrtou kolekcí. Prodejně nejúspěšnější je ale Styles. Horan za ním zaostává.

Niall Horan častokrát hleděl na rozsvícené telefony fanynek v hale.

Nikdo už mu členství ve One Direction nevezme. Tvůrci jejich písní přitom kradli nápady z toho nejlepšího v historii popu i rocku a na slátaniny z nich lovili fanoušky. Po šesti letech šel však celý projekt k ledu a mladíci se vydali do světa po svých. Na cestu si přibalili minulost, aby na ni jejich příznivci nezapomněli.

Fanoušci One Direction stále tvoří velkou část návštěvníků koncertů svých osiřelých chlapců, což koneckonců v Praze potvrdil okamžik, kdy jedinou skladbu od One Direction v programu (Stockholm Syndrome) přivítali jásotem násobným v porovnání se svými ostatními ten večer provedenými projevy radosti. Je to ale jen zajímavost, protože Horan si na nedostatek masivní podpory opravdu stěžovat nemohl.

Niall Horan hrál písně ze svých tří vydaných alb i jednu od One Direction.

Už jen z krátkého pohledu na příchozí diváky bylo v pražské hale Fortuna na holešovickém výstavišti patrné, že převažují dívky. Odhadem jich bylo osmdesát procent, z toho značná část přijela ze zahraničí, často rovnou z Horanova rodného Irska. Nad hlavami některé mávaly národními vlaječkami, oblečení mnohých z nich bylo často zelené, což je barva ostrova, a na svršcích měly vepsané různé návodné slogany. Všichni fanoušci v hale byli ve skvělé kondici a náladě.

RECENZE: Skupina The 1975 vzala fanoušky k sobě domů

Hudba

Patnáct minut před začátkem koncertu začaly znít z reproduktorů slavné hity ze sedmdesátých a osmdesátých let minulého století, mimo jiné od skupiny ABBA nebo Queen. Holky znaly jejich texty slovo od slova, zpívaly je nahlas a přitom teatrálně přehrávaly gesta korespondující s obsahem slov.

Již v těch chvílích se publikum se vstupenkami na místa k sezení postavilo a na Horanův koncert tak zůstalo. Těžko říct, jestli se to počítá do teorie o tom, že když sedící diváctvo s první písničkou vstane, koncert bude dobrý. Lidi přiměly ke stoupnutí staré hity, a Horanův koncert tak dobrý nebyl.

Niall Horan působil na pódiu velice sympaticky.

Na pódiu přesto působil sebevědomě. Nerozhodilo ho, když mu nevyšel úvod písně či když před skladbou The Show nervózně čekal, až začne hrát klavír (a on nezačal), protože věděl o stoprocentní náklonnosti každého, kdo si na jeho set koupil vstupenku. Jeho pěvecký výkon byl solidní, do pomyslného nadprůměru se ale nedostal, protože výrazově není nijak zvlášť osobitý.

Největší slabinou však byl matný repertoár. Na jednu v popovém kontextu povedenou písničku (Black And White, Heaven, Slow Hands) připadly tři až čtyři průměrné, fakticky respektované jenom proto, že měly rytmus, do kterého se dobře tleskalo či tančilo.

Harry Styles ovládl Brit Awards

Jako by přišly na svět jenom proto, aby zaplnily vydaná alba. A přestože je loňské The Show nejzdařilejší ze všech Horanových tří, jako by se nemohl vymanit z pokušení pořád se ve svých písních (kterých je spoluautorem) někomu či něčemu podobat. Tím pádem je ovšem těžké hledat v nich nějaký cejch originality. A přesně v tom je Horanův repertoár méně záživný, než by se na popové písničky slušelo.

A tak v neděli večer byly nejlepší všechny holky pod pódiem, jež každou hlásku, kterou irský zpěvák vypustil ze svých úst, doprovázely souhlasným jásotem, připravily si pro něj papíry se vzkazy o tom, co mají na srdci a co k němu cítí, a odzpívaly a odtančily hodinu a půl trvající koncert poctivě a bezpodmínečně. Ty holky, pro které byla návštěva akce životní událostí.

Niall Horan
hala Fortuna, Praha, 17. března
Hodnocení: 65 %