Článek
Podezřelí pracovníci jedné z podpůrných, servisních složek BIS jsou postaveni mimo službu a ředitel tohoto útvaru už není ve své funkci, dodal Šubert. Podle serveru Euro.cz rezignoval Milan Vlček a případ se týká odboru, který má na starosti operativní sledování osob.
"Případem se zabývá inspekce ředitele BIS a její šetření dozoruje státní zástupce. Podezření se týká využívání, nebo spíše zneužívání, předepsané normy maximální spotřeby, kdy řidič šetří, má menší spotřebu a získaný rozdíl jde do jeho kapsy," popsal mluvčí.
Zdůraznil, že podezření nepadá na zpravodajské důstojníky. Pokud bude podezřelým prokázána vina, budou propuštěni bez nároků na výsluhy, doplnil Šubert.
Podle serveru příslušníci BIS falšovali účty za nákup pohonných hmot několik let, na podvody se přišlo zhruba před měsícem. Případ se týká příslušníků, kteří jsou nasazováni na sledování zájmových lidí a nedílnou součástí jejich práce je sledování z aut.
Na jedno auto až několik tisíc
Každé auto má nastaveno normu spotřeby na 100 kilometrů. Pokud ale jejich řidiči mají takzvaně lehkou nohu a nejezdí způsobem plyn, brzda, plyn, jejich spotřeba oproti nastaveným limitům výrazně klesá. Protože služba z důvodu utajení nepoužívá specializované platební karty na nákup paliva, například CCS, platí její řidiči nákup pohonných hmot hotově. Na jednom autě je tak možné měsíčně podvodným dorovnáním spotřebovaného paliva do stanovené normy spotřeby vydělat i několik tisíc korun, uvedl server.
Ředitel tajné služby Jiří Lang už byl podle neoficiálních informací serveru o vnitřních potížích služby koncem listopadu informovat premiéra Petra Nečase.