Článek
Policisté se na stopu kurýrovi dostali přes případ ženy, kterou podvodníci kontaktovali po telefonu s legendou o útoku na její bankovní účet a dotyčného přiměli k výběru a předání peněz. Tvrdili, že peníze je nutné dočasně předat pracovníkovi České národní banky.
„Díky včasnému a bezchybnému zásahu kriminalistů se podařilo zabránit úplné ztrátě finančních prostředků. Muž byl kriminalisty zadržen přímo na ulici při předání finanční hotovosti od poškozené,“ popsal mluvčí policistů David Novák.
Vyšetřovatelé podle něj nyní zjišťují, kdo byl iniciátorem podvodu a zda se zadržený podílel i na dalších případech, které se v posledních týdnech staly nejen v Ústeckém kraji, ale i v dalších regionech. „Podle předchozích zkušeností je pravděpodobné, že skupina měla jasně rozdělené role, od osob volajících poškozeným až po kurýry, kteří přebírali peníze,“ naznačil mluvčí.
Zadrženému muži hrozí za podvod až pětiletý trest odnětí svobody.
Nejčastější podvody, jak je odhalit a nenechat se okrást
Policejní statistiky zaplavují v posledních měsících příběhy nešťastníků, kteří sedli na lep internetovým podvodníkům. Kyberšmejdi přitom používají pořád dokola stejné triky, jejichž prostřednictvím se snaží důvěřivce napálit a často i oškubat. Připravte se na ně a podívejte se, jak se nejčastějším podvodům na síti bránit.
Kriminalisté a bankéři na telefonu
Podobné podvodné telefonáty jsou v poslední době velmi časté. Vše začíná hovorem z neznámého čísla, ve kterém se vám podvodník představí jako policista nebo bankéř. Snažit se vás bude přitom přesvědčit, že se někdo pokouší zneužít váš bankovní účet, vaši identitu, nebo že si na vás někdo chce vzít úvěr.
Podfukář se v takovém případě pasuje do role rytíře na bílém koni, který se vás snaží zachránit. Podobné vishingové podvody, jak se falešné telefonáty nazývají, se snaží uživatele vyděsit. Lidé totiž ve snaze zachránit své peníze často podlehnou nátlaku a řídí se pokyny člověka na druhé straně.

