Hlavní obsah

Neumannová vysoudila za zneužití její fotografie v reklamě jen sto tisíc

Právo, Petr Marek
Olomouc

Olympijská vítězka a bývalá lyžařka Kateřina Neumannová vysoudila ve středu u Vrchního soudu (VS) v Olomouci ve sporu s firmou PKS Mont ze Žďáru nad Sázavou pouze 100 tisíc korun. Firma měla původně za neoprávněně použití její fotografie na reklamním letáku vyplatit bezmála půl miliónu korun.

Článek

Krajský soud (KS) v Brně sice PKS Montu loni 29. října nařídil, že se Neumannové musí omluvit v některých celostátních denících a zároveň jí zaplatit 450 tisíc korun odškodného. VS ale na základě odvolání žalované společnosti rozsudek změnil.

Kauzou se KS zabýval už podruhé, přičemž i poprvé dospěl ke stejnému závěru. Tehdy mu olomoucký VS případ vrátil k doplnění dokazování. 

Neumannová podala na PKS Mont žalobu na ochranu osobnosti, neboť ta v roce 2005 použila její podobiznu při sportovním výkonu na lyžařských závodech pro reklamu a propagaci svých výrobků v reklamním letáku, který podle žaloby měl být distribuován široké veřejnosti spotřebitelů v ČR. Na letáku byl také slogan "Prodlužujeme platnost mimořádné zimní slevy na naše okna až do konce května! Jako partnerovi lyžařských závodů Zlaté lyže v Novém Městě na Moravě nám dlouhá zima nevadí!“.

Foto: Igor Šefr, ČTK

Advokát Kateřiny Neumannové Jiří Vágner ukazuje leták s její fotografií.

Případ půjde k Nejvyššímu soudu

Firma se však před soudem hájila tím, že letáků vyrobila jen tři kusy a nerozšiřovala je. 

"Neumannová neprokázala, že by letáky byly rozšiřovány po celé republice, ale jen v Jihlavě. Právě z tohoto důvodu není újma taková, jak tvrdila. Omluva a už vůbec ne v celostátních médiích tedy není na místě. Rovněž odškodné nebylo s ohledem na uvedené skutečnosti přiměřené. Proto jsme ho snížili,“ vysvětlil Právu mluvčí VS Petr Angyalossy. 

Právní zástupce Neumannové Jiří Vágner byl verdiktem VS rozčarován. "Nechápu, jak se něco takového může v právním státě stát. Nejde o peníze, ale o princip. Parazitování firem na populárních osobnostech nelze tolerovat. Jinak by si každý mohl dát na billboard třeba Jágra, dostal by pokutu 200 000 korun, kterou by rozpočetl zákazníkům do ceny produktu, a jelo by se dál. Podáme dovolání k Nejvyššímu soudu,“ uvedl Vágner.  

Reklama

Výběr článků

Načítám