Hlavní obsah

Nehod s dětmi bylo loni více

Počet dopravních nehod za účasti dětí se loni zvýšil o takřka dvě procenta na 4520. Při nehodách v minulém roce zemřelo devět dětí a 79 bylo vážně zraněno, informoval včera BESIP.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Letos během 1. pololetí při nehodách 41 dětí utrpělo těžké zranění a čtyři zemřely. Letošní statistika zatím nezahrnuje prázdniny, které jsou nejvíce rizikové, hned po začátku školního roku.

„Po prázdninách jsou děti rozptýlené, vidí se po dlouhé době se spolužáky nebo absolvují první cestu do školy. Řidiči se po letních dovolených potýkají s intenzivním provozem,“ poukázal včera ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

Podle statistik je v září nejrizikovější čas mezi 7. a 8. hodinou ranní, kdy jdou děti do školy, pak opět při odchodu v brzkých odpoledních hodinách.

BESIP varuje

„Ačkoliv se preventivní aktivity tradičně soustředí hlavně na školní děti, ve 40 procentech případů usmrcených a 28 procent případů těžce zraněných dětí během září je vina na straně řidičů osobních aut. Řidiči by v tomto období měli být pozorní v blízkosti škol a v obytných oblastech, zapomenout na mobilní telefony a sundat nohu z plynu,“ upozornil vedoucí BESIP Tomáš Neřold.

BESIP vydal nový informační leták pro mladší děti, kde jim vysvětluje, jak se chovat v silničním provozu nebo jak bezpečně jezdit na kole.

Leták ministerstvo vydalo i v ukrajinštině. Očekává se, že 1. září nastoupí do škol také více než 32 tisíc ukrajinských dětí.

S dítětem v autě: Pozornost řidiče rozptylují hlavně ty nejmenší. V létě riziko nehody stoupá

AutoMoto

Mezi nejnebezpečnější chyby patří náhlé vstoupení do vozovky, například z řady zaparkovaných aut, a zbrklé přebíhání ulice za skupinkou dětí na druhé straně.

Druhou novinkou je vytvoření webové mapy dopravních hřišť. Těch je v Česku téměř 240, z toho na 177 se uskutečňuje dopravní výchova dětí. Mapa hřišť nabízí kompletní informace o daném hřišti jak pro veřejnost, tak pro školy.

Vedle informací o otevírací době si mohou podobu hřiště prohlédnout po internetu on-line a formou hry či videa si vyzkoušet různé situace či absolvovat kvíz. Tyto aktivity by šlo využít při případné distanční školní výuce.

Reklama

Výběr článků

Načítám