Hlavní obsah

Žádný vánoční shon: Češi nakupují dárky s velkým předstihem, ukázal průzkum Lidlu

Češi hračky na poslední chvíli většinou nenakupují. Vybírají je týdny až měsíce dopředu a jen málokdo nechává nákup na dny před Štědrým dnem. Vyplývá to z průzkumu společnosti Lidl Česká republika, který pro ni realizovala agentura STEM/MARK.

Foto: Lidl

LUPILU Dřevěné kuchyňské potřeby

Článek

V dnešní době, kdy je online svět plný inspirace a zároveň máme možnost nakoupit prakticky cokoliv z pohodlí domova, se změnil i způsob, jakým lidé přistupují k výběru dárků. Z průzkumu vyplývá, že většina volí kombinaci různých postupů (39 %), inspirují se online, dárky si často osobně prohlédnou a následně využívají pohodlí e-shopů. Nejoblíbenější strategií je předběžný výběr dárku a jeho nákup online, který preferuje 28 % respondentů. Opačný postup, tedy výběr na internetu a následný nákup v kamenném obchodě, volí 11 % respondentů. Přímý nákup v prodejnách, aniž by se předem poohlédli online, uvedlo 15 % dotázaných.

Dřevěné hračky stále trendy

Pokud jde o konkrétní typy hraček, Češi preferují produkty, které rozvíjejí schopnosti dítěte. Nejžádanější jsou kreativní stavebnice (66 %) a vzdělávací či rozvojové hračky (60 %). Tradiční materiály si udržují oblibu. Například dřevěné hračky preferuje téměř 50 % rodičů. Tomu odpovídá i obsah letošní vánoční brožury Lidlu, která zahrnuje hračky pro děti všech věkových kategorií. Rodiče mohou vybírat z široké škály produktů, mezi nimiž vyniká privátní značka Lupilu. Ta je oblíbená pro svou vysokou kvalitu a dostupné ceny a těší se dlouhodobé důvěře rodičů.

Foto: Lidl

Češi při nákupu hraček dávají na přání dětí

Oblíbená značka Lupilu

Značka Lupilu navíc patří ke špičce na evropském trhu. Podle nejnovějšího průzkumu Euromonitoru je jedničkou v Evropě v prodeji dřevěných hraček. Všechny dřevěné produkty nesou certifikaci FSC, která garantuje jejich výrobu z udržitelných zdrojů. Lidl klade maximální důraz na kvalitu a bezpečnost. Všechny hračky jsou testovány nezávislou organizací TÜV/GS. Produkty navíc nesou certifikát Toyproof, potvrzující jejich vhodnost pro děti všech věkových kategorií.

Foto: Lidl

LUPILU Dřevěná dráha

Vánoce bez stresu

Češi si plánování vánočních dárků pro děti berou k srdci a většinou začínají s předstihem. Téměř tři čtvrtiny (73 %) vybírají hračky už měsíc či déle před Vánocemi, během prosince nakupuje 22 % lidí, a pouze 3 % dávají dárky do kupy na poslední chvíli, týden nebo méně před Štědrým dnem. „Při nákupu dárků na našem e-shopu se zákazníci nemusí obávat špatného výběru. Pro všechny objednávky učiněné od 30.10.2025 do 24.12.2025 platí možnost vrácení až do konce ledna,“ uvádí Kateřina Štichová z tiskového oddělení Lidl Česká republika.

Průzkum Dřevěné hračky 2025, STEM/MARK pro společnost Lidl Česká republika, 10.-18. 11. 2025, n=1 011

Výběr článků

Načítám