Článek
V dnešní době, kdy je online svět plný inspirace a zároveň máme možnost nakoupit prakticky cokoliv z pohodlí domova, se změnil i způsob, jakým lidé přistupují k výběru dárků. Z průzkumu vyplývá, že většina volí kombinaci různých postupů (39 %), inspirují se online, dárky si často osobně prohlédnou a následně využívají pohodlí e-shopů. Nejoblíbenější strategií je předběžný výběr dárku a jeho nákup online, který preferuje 28 % respondentů. Opačný postup, tedy výběr na internetu a následný nákup v kamenném obchodě, volí 11 % respondentů. Přímý nákup v prodejnách, aniž by se předem poohlédli online, uvedlo 15 % dotázaných.
Dřevěné hračky stále trendy
Pokud jde o konkrétní typy hraček, Češi preferují produkty, které rozvíjejí schopnosti dítěte. Nejžádanější jsou kreativní stavebnice (66 %) a vzdělávací či rozvojové hračky (60 %). Tradiční materiály si udržují oblibu. Například dřevěné hračky preferuje téměř 50 % rodičů. Tomu odpovídá i obsah letošní vánoční brožury Lidlu, která zahrnuje hračky pro děti všech věkových kategorií. Rodiče mohou vybírat z široké škály produktů, mezi nimiž vyniká privátní značka Lupilu. Ta je oblíbená pro svou vysokou kvalitu a dostupné ceny a těší se dlouhodobé důvěře rodičů.

Češi při nákupu hraček dávají na přání dětí
Oblíbená značka Lupilu
Značka Lupilu navíc patří ke špičce na evropském trhu. Podle nejnovějšího průzkumu Euromonitoru je jedničkou v Evropě v prodeji dřevěných hraček. Všechny dřevěné produkty nesou certifikaci FSC, která garantuje jejich výrobu z udržitelných zdrojů. Lidl klade maximální důraz na kvalitu a bezpečnost. Všechny hračky jsou testovány nezávislou organizací TÜV/GS. Produkty navíc nesou certifikát Toyproof, potvrzující jejich vhodnost pro děti všech věkových kategorií.

LUPILU Dřevěná dráha
Vánoce bez stresu
Češi si plánování vánočních dárků pro děti berou k srdci a většinou začínají s předstihem. Téměř tři čtvrtiny (73 %) vybírají hračky už měsíc či déle před Vánocemi, během prosince nakupuje 22 % lidí, a pouze 3 % dávají dárky do kupy na poslední chvíli, týden nebo méně před Štědrým dnem. „Při nákupu dárků na našem e-shopu se zákazníci nemusí obávat špatného výběru. Pro všechny objednávky učiněné od 30.10.2025 do 24.12.2025 platí možnost vrácení až do konce ledna,“ uvádí Kateřina Štichová z tiskového oddělení Lidl Česká republika.
1 Průzkum Dřevěné hračky 2025, STEM/MARK pro společnost Lidl Česká republika, 10.-18. 11. 2025, n=1 011
