Hlavní obsah

Marketplaces stojí za polovinou online nákupů v Evropě. Stále více tak lákají i české obchodníky

Komerční článek

Data ukazují, že online tržiště jsou mezi spotřebiteli stále oblíbenější – přibližně 50 % všech evropských internetových nákupů se totiž uskuteční právě skrze marketplaces. Zájem zákazníků registruje také platforma allegro.cz sdružující již tisíce českých obchodníků. Od letošního roku jim navíc umožní prodávat zboží i na Slovensko.

Foto: Allegro

Marketplaces stojí za polovinou online nákupů v Evropě. Stále více tak lákají i české obchodníky

Článek

Důvodů, proč obchodníci využívají prodej přes marketplace stále častěji, je hned několik. Primární výhodou online tržiště je to, že prodejcům poskytuje kompletně vybavené prodejní prostředí s možností snadno a rychle oslovit širokou zákaznickou základnu. Dokáže tak výrazně napomoci růstu jejich podnikání a zároveň jim nad ním stále ponechává plnou kontrolu.

Marketplace přitom není vhodným řešením pouze pro velké a zavedené e-shopy, profitovat z něj mohou také menší lokální obchodníci, kteří tak své produkty dostanou i k zákazníkům z druhého konce republiky bez nutnosti zakládat si vlastní e-shop. Letos navíc budou moci prostřednictvím platformy Allegro oslovit také zákazníky na Slovensku, kde jsou nákupy na online tržištích poměrně běžnou praxí – alespoň jednou na nich nakoupilo již 77 % Slováků.

Vedení účtu zdarma i prodejní poplatky ve výši 0 %

Tržiště allegro.cz, které vstoupilo do Čech na jaře minulého roku, se stalo během prvních pár měsíců jedním z nejnavštěvovanějších e-shopů v zemi. Pro obchodníky je přitom napojení na platformu i následný prodej snadnou a finančně nenáročnou záležitostí. Registrace na tržišti i vedení obchodního účtu je zdarma, prvních 180 dnů navíc prodejce v rámci Uvítacího programu neplatí žádné poplatky z prodejů. Kromě toho nabízí platforma i řadu dalších benefitů včetně různorodých programů pro obchodníky.

„Podařilo se nám stát se součástí programu ‚Super prodejce‘ a zúčastnit se akce Allegro Days, do níž se nám navíc povedlo nominovat jeden z našich produktů – kávovar Dolce Gusto – který Allegro následně zapojilo do vlastní televizní reklamy. Získali jsme tak promo našeho zboží zdarma, což bylo výrazně znát na prodejích – kávovarů zmíněné značky jsme prodali citelně více než jindy,“ říká Jan Chroustovský z elektrochram.cz.

Marketingová i edukační podpora zdarma

Allegro.cz poskytuje obchodníkům přístup k řadě moderních technologií, kromě marketingové podpory nabízí rovněž vzdělávací podporu ve formě webinářů či online kurzů. Prodejci navíc mohou všechny své prodeje snadno spravovat skrze širokou sadu nástrojů zdarma dostupných v prostředí platformy. Mají také možnosti zapojit se do programu Allegro Smart! a nabízet tak své zboží s doručením i vrácením zdarma.

Výběr článků

Načítám