Hlavní obsah

V Číně bankám zakázali dávat zákazníkům populární plyšáky či rýži

1:59
1:59

Poslechněte si tento článek

Marže čínských bank šly v souvislosti s opatřeními administrativy amerického prezidenta Donalda Trumpa prudce dolů, a tak se snaží nalákat nové zákazníky různými bonusy či dárky, jako jsou například populární figurky Labubu. Úřady to však zatrhly.

Foto: Real Life Studio / Alamy, Profimedia.cz

Figurka Labubu

Článek

V důsledku poklesu úrokových sazeb zaznamenaly čínské banky značné snížení marží, které jsou podle webu The Guardian na rekordním minimu. Některé finanční instituce se tak ve snaze přilákat nové zákazníky uchýlily k nabízení nejrůznějších dárků.

Ping An Bank se sídlem v Šen-čenu vsadila v rámci své propagační akce na populární figurky Labubu. Mohli je získat ti zákazníci, kteří si v bance uložili alespoň 50 tisíc jüanů (zhruba 150 tisíc korun) na dobu tří měsíců. Tato kampaň se záhy stala velmi populární na čínských sociálních sítích a vzbudila velký zájem střadatelů. Státní média však upozorňovala, že tento přístup nedokáže současný problém vyřešit v dlouhodobém horizontu.

Zároveň se však tento krok stal i příslovečnou poslední kapkou pro pobočku státního regulátora v provincii Če-ťiang, jenž vydal nařízení, podle nějž se mají čínské banky zdržet nabízení nejrůznějších výhod za účelem přilákání nových zákazníků.

Týká se to samozřejmě nejen figurek Labubu, ale všech podobných dárků, mezi nimiž The Guardian jmenuje například i drobné domácí spotřebiče nebo rýži. Čínští úředníci toto nařízení zdůvodnili tím, že podobné akce zvýší náklady bank, a tím pádem ještě dále sníží jejich zisky.

Vyzubené postavičky Labubu by se daly označit za novodobé mončičáky. Poprvé se objevily již v roce 2015 a na svědomí je má hongkongský umělec Kasing Lung. Celosvětové šílenství se však rozjelo až v průběhu loňského roku, když v dubnu vyšla na veřejnost zpěvačka Lisa z populární k-popové kapely Blackpink s plyšákem Labubu pověšeným na tašce.

Od té doby se začala popularita těchto figurek rychle šířit především v jihovýchodní Asii, zatímco západní publikum je začalo více vnímat až poté, co se s jednou z nich ukázala zpěvačka Rihanna.

Výběr článků

Načítám