Článek
Teprve v tuto chvíli získala jistotu, že nastoupila do špatného letadla, aniž by si toho někdo i přes veškeré kontrolní mechanismy všiml. „Nemohla jsem tomu uvěřit,“ řekla paní Lena podle deníku Expressen.
Na kodaňské letiště přišla minulý týden ve čtvrtek včas. Odbavila si zavazadlo, prošla bezpečnostní kontrolou a posadila se před informační tabuli, kde čekala na pokyn „jdi k bráně“.
„Když jsem tam dorazila, viděla jsem, jak do letadla nastupují všichni ostatní cestující, tak jsem spěchala dál,“ řekla dále pasažérka. Na palubu nastoupila mezi posledními, načež začala tušit, že něco není v pořádku.
Som vanligt. Tidsandan.Ingen vill ta ansvar. Ansvarsfördelningen oklar. Skyller allt på individen.Tur för dom att det var Lena & inte en terrorist el. illegal. #svpol #riksdagen #Omni #SVD #DN #oppositionen #terror #migranter #Expressen #tjänstemannaansvar https://t.co/JYXGw6NZhw
— Ivy (@IvyAndersson) May 25, 2025
Všude viděla logo společnosti Ryanair, zatímco let do Berlína si zarezervovala u jiného nízkonákladového dopravce, firmy EasyJet. Protože ji ale u odletové brány pustili, řekla si, že jde asi o nějakou spolupráci obou společností.
Kromě toho její místo bylo prázdné, takže se v klidu usadila. Ve vzduchu ale znova zneklidněla, když viděla, že let trvá příliš dlouho.
Vítejte v Boloni!
Z Kodaně do Berlína je to asi hodina, zatímco stroj, v němž seděla, přistál až po více než dvojnásobné době. Když letadlo opouštěla, uviděla nápis „Vítejte v Boloni“.
Stalo se to, že letadla obou dopravců odlétala krátce po sobě a cestující byli v Kodani odbavováni u stejné brány. „Bylo těžké to někomu vysvětlovat. Jedna pracovnice společnosti Ryanair mě obvinila, že jsem se sama dopustila chyby,“ uvedla dále paní Lena.
„Připadalo mi to nespravedlivé a blahosklonné zároveň. Je mi 79 let a cestovala jsem sama. Ocitla jsem se tak ve velmi zranitelné situaci,“ dodala.
Paní Lena nato zavolala synovi, který marně čekal na matku v Berlíně. Kontaktoval obě letecké společnosti, které se k odpovědnosti za omyl nechtěly hlásit a odkázaly na kodaňské letiště. To naopak poukazovalo na dopravce.
😲😁 Eigentlich wollte Lena aus Schweden ihren Sohn in Berlin besuchen. In Kopenhagen stieg sie in ein Flugzeug ein, das sie aber nach Italien flog. https://t.co/UCMDIOWwGQ
— L'essentiel DE (@lessentielde) May 27, 2025
Taxi do Benátek
Zaměstnanci Ryanairu ženu nakonec posadili do taxíku, který ji odvezl do dvě hodiny vzdálených Benátek. Tam v hotelu přespala a následující den nastoupila do dalšího letu, tentokrát už správného.
Paní Lena připustila, že k chybě může dojít. Stále si ale myslí, že pracovníci u odbavovací přepážky odletové brány v Kodani ji neměli do letadla vpustit.
Ryanair odpovědnost odmítl s tím, že na letišti je několik míst, kde jsou cestující informováni o podrobnostech letu a že o cíli a době trvání cesty je po nástupu informuje i kapitán letadla. Dopravce poukázal také na to, že odbavení jeho letů zajišťuje jiná firma.
Poněkud pokorněji reagovalo kodaňské letiště. „Bereme incident velmi vážně a se všemi zúčastněnými stranami jej důkladně vyšetřujeme,“ uvedlo letiště v prohlášení.