Článek
„Dokončil cestu zmrzlý, ale živý,“ napsal deník Le Parisien ke dvouhodinové jízdě, při níž muž vzhledem k rychlosti soupravy riskoval život. Četníci jej ve Valence zadrželi, pasažér byl ale v takovém stavu, že musel ihned do nemocnice.
Není zatím jasné, zda Polák, jenž zpočátku odmítal sdělit svou totožnost, svým hazardérským činem chtěl ušetřit peníze, nebo zda šlo o nějakou výzvu či sázku. Stejně tak není známo, kdy a jak se do soupravy dostal.
Podle deníku Le Matin černý pasažér zřejmě unikl kontrolám na pařížském nádraží Gare de Lyon tím, že pronikl do depa, které slouží jako garáž pro vlaky mezi dvěma cestami. Muž vyšplhal na střechu soupravy a ukryl se ve štěrbině mezi zadní lokomotivou a navazujícím vagonem.
Vlak mířil do Barcelony a ve Valence měl první zastávku. Chvílemi dosahoval rychlosti až 300 kilometrů za hodinu.
Expresní vlaky TGV jsou chloubou francouzské železnice. Jezdí po speciálně upravených tratích s velkými poloměry zatáček a dosahují rychlosti až 330 kilometrů za hodinu. První souprava TGV vyjela v roce 1981 mezi Paříží a Lyonem.