Hlavní obsah

Nové beaujolais je tu, podle vinařů se moc povedlo

Právo, DPA, nek

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Velmi čerstvé, s výrazným aroma po červených plodech a s přirozenou elegancí - takové atributy prý zdobí letošní ročník nového beaujolais, které o uplynulé půlnoci jako každý třetí čtvrtek v listopadu přišlo na trh. Producenti i prodejci slibují mimořádnou kvalitu tohoto mladého vína, které po statisících beden putuje do celého světa.

Článek

"Letos se obzvláště povedlo," ujišťuje Dominique Piron, místopředseda organizace Inter Beaujolais sdružující podnikatele, kteří tento mok vyrábějí nebo s ním obchodují.

Největšími odběrateli jsou Japonci, pro něž se popíjení beaujolais stalo v posledních letech módní záležitosti a z loňského ročníku spotřebovali bezmála dvanáct miliónů lahví. Následují Němci s 3,3 miliónu lahví a Američané se třemi milióny. V ČR se jej prodalo na 230 tisíc lahví.

Naproti tomu v zemi původu - Francii - si vinaří stěžují na klesající poptávku. Důvodem je prý různá kvalita a také přesycení bombastickou reklamou, která prodej beaujolais každoročně provází.

"Snažíme se velice o co nejlepší chuť, ale stojí to peníze, což se ne vždy vyplácí," tvrdí Daniel Buillot ze spolku Beaujolais Village. Vinaři letos kasírují za hektolitr moku v průměru o šest eur (asi 180 Kč) méně než před rokem.

Reklama

Související témata:

Související články

Obliba beaujolais roste i v Česku

V Česku se rok od roku vypije víc beaujolais. Dovoz tohoto mladého francouzského vína by měl letos podle odhadů překročit 1500 hektolitrů, což je okolo 200...

Výběr článků

Načítám