Článek
Výsledek mnoho cestujících pobavil. Podnik má na sociální síti Facebook u informace o tomto netradičním spojení tramvají, v Brně jim nikdo neřekne jinak než šaliny, bezmála tisíc „lajků“.
V terénu to pak vypadá tak, že tramvaj v jednom směru táhne tu druhou. Nastupovat lze ale jen do předního vozu. Při jízdě zpět se situace otočí. Cestující nemají problémy, doprava funguje. Rychle si zvykli na to, že do druhého vozu nelze nastoupit, protože dveře má na druhé straně.
Co znamená zkratka PX?
„Tuto raritu v Brně nevidíte poprvé, spřažení vozů prdelkami k sobě se využívalo například v 90. letech, ale i před 15 lety při výluce na Veveří,“ informoval podnik u svého příspěvku.

Tramvaje jsou spojeny zadními částmi, při jízdě jedna vleče druhou.
Mluvčí dopraváků Hana Tomaštíková doplnila, že podnik má v provozu 38 obousměrných tramvají. Nejvíce jich je potřeba na lince 8, na jejichž konci nejsou smyčky, ale úvratí.
Spojení tramvajových vozů zadními částmi se nazývá odborně „spojení PX“. Oficiálně se hovoří o „spojení dvou tramvají zády k sobě“, ovšem někteří tvrdí, že je to jen zkratka pro „prde.. xobě“.
Zážitek na letní sezonu
V Brně jezdí tyto soupravy na lince x12. Spojené vozy T3 zadními částmi k sobě nyní pendlují z Technologického parku na Klusáčkovu a zpět. Cestující se vždy mohou svézt jen prvním vozem. Kapacita jedné T3 je však minimálně 110 lidí, což odpovídá kloubovému autobusu.

Historický snímek z Brna, kdy také jezdívaly po městě tramvaje propojení formou PX.
I když se tramvajemi propojenými formou PX mnozí baví, nejde o žádnou brněnskou specialitu nebo nový dopravácký objev. Tramvaje v této formaci jezdívaly i v Praze nebo v Plzni. Nejen pro milovníky městské hromadné dopravy je jízda v nich velkým zážitkem. Brňané mají možnost si tuto jízdu užít až do konce letních prázdnin.