Hlavní obsah

Filmař dostal stovky milionů na seriál pro Netflix, prošustroval je za kryptoměny a drahá auta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Streamovací služba Netflix přeplatila konkurenční Amazon a zafinancovala nadějný seriál režiséra Carla Rinsche. Ten však část peněz utratil mimo jiné za kryptoměny a luxusní auta, a navíc ještě tvrdí, že společnost dluží peníze jemu.

Foto: Profimedia.cz

Carl Rinsch

Článek

Pravděpodobně jedno z nejhorších rozhodnutí ve své historii učinila společnost Netflix v roce 2018, kdy se rozhodla zafinancovat sci-fi seriál filmaře Carla Rinsche. Ten v té době měl za sebou pouze přinejlepším průměrný snímek 47 Róninů, ale jak připomněl deník The New York Times, v té době horečka kolem streamovacích služeb dosahovala vrcholu.

Po nových seriálech exkluzivních pro jednotlivé platformy byla tehdy značná poptávka a seriál o uměle stvořených lidech byl pro Netflix natolik atraktivní, že Rinsche dokonce přeplatil v době, kdy již měl těsně před podpisem smlouvy s Amazonem. Netflix na projekt vyčlenil 55 milionů dolarů (při dnešním kurzu přes 1,2 miliardy korun), ale dodnes nebyla dokončena ani jedna epizoda.

The New York Times zjistil, že část těchto peněz Rinsch utratil za kryptoměny, akcie, několik luxusních vozů značky Rolls-Royce, nábytek a značkové oblečení. Podle několika členů štábu, herců a vyjádření jeho tehdejší ženy v rozvodových dokumentech se Rinsch navíc krátce po uzavření smlouvy začal chovat „nevyzpytatelně“. Tvrdil například, že dokáže předpovídat údery blesků nebo později že objevil tajný „přenosový mechanismus“ covidu-19.

Sám se cítí okraden

Streamovací firma a rozhazovačný režisér se nyní účastní arbitrážního řízení, k němuž však dal podnět poněkud překvapivě Carl Rinsch. Ten totiž tvrdí, že Netflix nedodržel smluvní podmínky a dluží mu přinejmenším 14 milionů dolarů (přes 316 milionů korun).

Projekt Rinschova seriálu byl již pochopitelně zcela zrušen. To se ve filmovém průmyslu stává, komentoval to list The New York Times, ale dodal, že kauza takových rozměrů je dost vzácná. Navíc přišla v době jistého útlumu, kdy investoři začínají streamovací služby tlačit ke generování co nejvyšších výnosů, zatímco dosud šlo z velké části o nabírání co největšího počtu předplatitelů.

Dánský umělec musí vrátit skoro dva miliony, do galerie dodal jen prázdná plátna

Koktejl

Reklama

Výběr článků

Načítám