Článek
BBC poznamenala, že politická reklama na sociálních sítích je pod drobnohledem zejména kvůli blížícím se prezidentským volbám v USA. Ty se uskuteční příští rok.
Opatření, které provozovatel Twitteru zavádí, pobouřilo i zástupce kampaně prezidenta Donalda Trumpa Brada Parscalea. Podle něj jde o pokus "umlčet konzervativce". Krok Twitteru již minulý týden kritizoval i přímo prezident Trump. Označil ho za "velmi hloupé rozhodnutí". Twitterový účet šéfa Bílého domu sleduje přes 66 milionů uživatelů.

Americký prezident Donald Trump
Jak poznamenala agentura Reuters, sociální sítě čelí v poslední době rostoucímu tlaku, aby přestaly prodávat reklamu, která šíří nepřesné, zavádějící a lživé informace. Vedle Twitteru se to týká i konkurenčního Facebooku. Jeho provozovatel slíbil, že vystupňuje boj proti šíření dezinformací na své platformě. Přiměla ho k tomu zejména kauza týkající se ruského ovlivňování prezidentských voleb v USA v roce 2016.
Internetová komunikační služba Twitter zahájila činnost v roce 2006. Jedna zpráva, tedy tweet, tehdy mohla obsahovat nejvýše 140 znaků. To byl v té době maximální počet znaků, aby se tweet vešel do textové zprávy na mobilním telefonu. V roce 2017 byl tento limit zdvojnásoben na 280 znaků.