Hlavní obsah

Twitter používal kontakty uživatelů k cílené reklamě. Prý neúmyslně

9. 10. 2019, 14:48

Americká společnost Twitter provozující stejnojmennou sociální síť se omluvila za „neúmyslné” používání e-mailů a telefonních čísel, které uživatelé poskytli z bezpečnostních důvodů, k cílené reklamě. Společnost nedokáže s jistotou říct, kolik kontaktů bylo takto zneužito. Zpravodajský server BBC napsal, že problém se patrně týká klientů po celém světě.

Foto: Matt Rourke, ČTK/AP

Logo sociální sítě Twitter. Ilustrační foto

Článek

Společnost se věcí začala zabývat 17. září. V úterý oznámila, že už "nepoužívá telefonní čísla a e-maily shromážděné z bezpečnostních důvodů pro reklamu". Platformu Twitter každodenně používá 139 milionů uživatelů, uvedla společnost.

Twitter přestal po celém světě fungovat, někdo se nejspíš překlikl

Software

Twitter podobně jako další sociální sítě nabízí inzerentům, aby své vlastní databáze porovnaly s kontakty, které Twitteru poskytli jeho uživatelé. Taková praxe umožňuje cílenou reklamu navrženou tak, aby oslovila uživatele, který už danou značku nebo produkt zná.

V úterním prohlášení Twitter uvedl, že inzerenti svá data porovnávali s kontakty, které uživatelé sociální síti poskytli pouze za účelem zabezpečení účtu při dvoustupňovém ověřování.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků