Hlavní obsah

Murdoch: Internet je novou konkurencí novin

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Multimediální magnát Rupert Murdoch signalizoval přechod klasické novinové distribuce k její internetové variantě. Uvedl, že se mýlil, když po roce 2000 prohlásil, že internet je pouze marketingem nafouknutá bublina.

Článek

Rupert Murdoch, předseda a výkonný šéf společnosti News Corp., sdělil deníku Australian IT, že tradiční noviny by se měly začít obávat internetových zpravodajských firem, které získávají stále více objemu reklamního obsahu na jejich úkor.

Anketa
Čtete více internetové nebo klasické papírové noviny? Hlasujte v anketě pod článkem.

"Nemine dne, aby nová technologie (internet) neoznámila určitou zprávu rychleji než klasické noviny," řekl ve čtvrtek ráno Murdoch v interview pro organizaci Americké sdružení redaktorů novin ve státě Washington.

Bill Gates, předseda společnosti Microsoft, předpokládá, že internetová reklama v příštích pěti letech každoročně dosáhne objemu zhruba 30 miliard dolarů. To je mnohem více než generují všechny klasické noviny dohromady a Murdoch připomíná, že ne všechny tyto peníze musí být nutně "penězi novými".

"Historie však ukazuje, že smrt byla klasickým novinám předpovídána již v době příchodu televizí. Avšak televize se neukázala být přímým konkurentem novin, ale stala se spíše jejich partnerem," řekl Murdoch.

"Internetové noviny dokáží mnohem více, můžeme linkovat další a další informace, další názory nebo jinak smýšlející obyvatele," dodal Murdoch.

Přesto však je Rupert Murdoch pevně přesvědčen, že i v budoucnu noviny zůstanou jak v papírové tak elektronické formě.

Anketa

Čtete více internetové nebo klasické papírové noviny?
Internetové
85,4 %
Obojí stejně
9,9 %
Klasické noviny
4,7 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 617 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám