Hlavní obsah

Čínská společnost Huawei loni zvýšila zisk. Sankcím a pandemii navzdory

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Šen-čen

Čínský výrobce telekomunikační techniky Huawei loni zvýšil čistý zisk o 3,2 procenta na 64,6 miliardy jüanů (219,4 miliardy Kč). Většímu nárůstu zabránila pandemie a také to, že bývalý americký prezident Donald Trump firmu v roce 2019 zařadil na černou listinu, a znemožnil jí tak nakupovat důležité technologie amerického původu. Za rok 2019 firma čistý zisk zvýšila o 5,6 procenta.

Foto: Jason Lee, Reuters

Logo společnosti Huawei

Článek

Po Trumpově opatření se divize mobilních telefonů Huawei dostala pod značný tlak. Kvůli americkým sankcím jsou již od předloňského května takřka všechny nové telefony společnosti Huawei nabízeny s osekanou verzí operačního systému Android. S ohledem na uvalené embargo totiž tyto značky u svých nových přístrojů nesmějí používat některé programy společnosti Google.

Nefungují například mapy Google, mailový klient Gmail, přehrávač YouTube či obchod s aplikacemi Google Play. Huawei nicméně všechny aplikace nahrazuje alternativami, které jsou k dispozici prostřednictvím AppGallery.

Huawei není jediný. Na černé listině USA je pět čínských firem

Internet a PC

Honor už pod Huawei nepatří

Loni v listopadu společnost prodala kvůli americkým sankcím divizi levných telefonů Honor, aby tak osamostatněná firma přežila. Divize spotřební elektroniky, která zahrnuje i výrobu chytrých telefonů, i tak vykázala za loňský rok růst tržeb o 3,3 procenta na 482,9 miliardy jüanů. K posílení tržeb divize zčásti přispěl růst v oblasti chytrých hodinek a notebooků.

Klíčová divize společnosti, která vyrábí mimo jiné vybavení pro mobilní sítě páté generace (5G), loni zvýšila tržby pouze o 0,2 procenta na 302,6 miliardy jüanů. Tržby zábavní divize, která je nejmenší ze tří, vzrostly o 23 procent na 100,3 miliardy jüanů.

Růst společnosti Huawei loni zajistil domácí trh, kde tržby za celou skupinu vzrostly o 15,4 procenta na 584,9 miliardy jüanů. Všude jinde tržby firmě klesly: v Evropě, Africe a na Blízkém východě o 12,2 procenta na 180,8 miliardy jüanů, v Severní a Jižní Americe o 24,5 procenta na 39,6 miliardy jüanů a ve zbytku Asie o 8,7 procenta na 64,4 miliardy jüanů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám