Hlavní obsah

Parádní příběh a náprava chyb ve hře Titanfall 2. Mouchy na robotech se však najdou

Novinky, David Ryneš

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Když v roce 2014 vyšel první Titanfall, jednalo se o jednu z nejzábavnějších on-line stříleček. Ještě aby ne, když za ní stáli veteráni, kteří pracovali na původních dílech série Call of Duty. Ti však zaspali s přidáváním nového obsahu a hráči začali postupně Titanfall opouštět. Nyní se však vrátili s druhým dílem, jenž jim má reputaci napravit.

Upoutávka na hru Titanfall 2Video: Respawn Entertainment

 
Článek

První novinkou v novém Titanfallu je příběhová kampaň pro jednoho hráče. Ta totiž v prvním dílu chyběla a příběh byl hráči předkládán pouze pomocí krátkých sekvencí před začátkem či na konci zápasu proti ostatním hráčům [celá zpráva].

Zde se hráč vžívá do role běžného pěšáka Milice – Jacka Coopera, který se chtě nechtě po chvíli stává tzv. pilotem s vlastním Titánem – robotem BT-7274. V něm či po jeho boku se musí Jack dostat skrze nepřátelské území a zároveň zachránit všechny Milicí obývané planety před zničením pomocí superzbraně, kterou nepřátelské IMC vyrobilo.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Titanfall 2

Kampaň zabere hráči zhruba šest hodin. Díky tomu má skvělé tempo a nenašel jsem v ní snad jediné hluché místo. Hráč je sice neustále veden za ručičku a mise jsou striktně lineární, o to lépe však vývojáři dávkují akci a střídají pasáže, kdy hráč jde po svých či se nachází uvnitř Titána.

Mise hráče dobře připravují na režim pro více hráčů. Velké začlenění parkuru tak hráče připraví na pohyb po virtuálním bojišti. Pro souboj v Titánovi zase přijde vhod postupné učení se s jednotlivými výbavami zbraní a schopností. Protože jdou hráči po krku žoldáci z Apex Predators, tak si pořádně i zastřílí proti všem druhům Titánů, kteří v kampani zastupují bosse.

I přesto, že druhý Titanfall obsahuje příběhovou kampaň, hlavní roli zde opět hraje režim pro více hráčů. Ten vývojáři hodně přepracovali a přidali hromadu obsahu, jelikož právě ten, byl v původním díle nejvíce kritizován.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Titanfall 2

Začneme tedy u Pilotů. Těm se rozšířil arzenál nejvíce. Primárních zbraní je dvojnásobek, tedy dvacet. Záložních zbraní je deset a ty jsou rozděleny na pistole a zbraně proti Titánům. Hráč má nyní na výběr z velké škály samopalů, brokovnic, pušek, či granátometů.

Postupným zvyšováním jak úrovně hráče, tak i používané zbraně se dále odemykají různé předměty, a to včetně samotných Titánů. U zbraní jsou to doplňky, jako mířidla a modifikace. Ostatní věci jsou pouze kosmetického rázu. Piloti jsou nyní více odlišeni schopnostmi a tak jeden má například přitahovací hák, druhý rychlejší regeneraci zdraví a další neviditelnost, či možnost vytvořit si štít.

Dále přichází na řadu tzv. bonusy. Než se hráči nabije Titán, tak se mu ještě nabije bonus, který může použít. Jedná se například o posílení zbraní, hacknutí mapy, takže hráč dočasně vidí protivníky skrze zdi, či například chytré bomby. Právě hacknutí mapy patří mezi nejdiskutovanější mechaniku společně s Pilotem, který dokáže udělat to samé pomocí vrhacího nože se sonarem.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Titanfall 2

Když se toto zkombinuje, druhý tým nemá šanci, jelikož každou chvilku je všichni přepadávají ze zálohy či jen čekají, až vyběhnou zpoza zdi. Tyto schopnosti by chtělo rozhodně omezit, protože to po pár hrách neskutečně frustruje.

Mezi další rozporuplný prvek patří i nová funkce rodea. V prvním díle Pilot skočil na nepřátelského Titána a po odkrytí slabiny do ní mohl nasázet několik zásobníků, a Titána tak úplně zničit či mu ubrat pořádný kus zdraví.

Nyní mu po úspěšném rodeu pouze Pilot vyjme baterii, kterou může vložit svému či jinému spřátelenému Titánovi. Ta mu doplní kousek zdraví a nabije jádro. Klidně bych uvítal možnost výběru, jestli vyjmout baterii, nebo zaútočit na slabinu, ale ta se zde bohužel nenachází.

Upoutávka na hru Titanfall 2Video: Respawn Entertainment

Titáni si také přišli na své. Nyní jim lze změnit nátěr a přidat samolepku na šasi, ale to je co se týká úpravy vše. Arzenál měnit jako v prvním díle nelze a tak každý Titán má předem danou výbavu a postupným odemykáním si může změnit pár schopností.

Jde tak například přivolat Titána rychleji, kdy však přijde o dočasný štít, který ho chránil, než k němu hráč dorazil. Dále si lze vybrat silnější štít, více nábojů ve zbrani, či přednabité jádro, které po úplném nabití zpřístupní devastující útok. O co Titáni přišli, tak to je regenerace štítu. Nyní je tak lze skolit mnohem rychleji a chybí pocit toho boje s obří mechanickou bestií, který jsem měl v prvním díle.

Že nejde Titánům měnit z části arzenál, jako tomu bylo v prvním díle, také beru spíše jako omezení. I přes to, že se počet různých Titánů rozšířil ze tří na šest, tak ve finále po bojišti běhají pouze dva a tím je pomalý, ale s obří výdrží Legion a poté za štítem trůnící Tone. Je to škoda, protože s takovými Titány se nemůže rovnat například na blízkost skvělý Ronin.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Titanfall 2

Mapy bohužel také patří k tomu horšímu. Úplně se vytratila vertikalita a hráčovo hřiště tak působí dojmem, jak kdyby mělo pouze jedno "patro". Na mapách se tedy nenachází moc vyvýšených míst a hra tak cílí hlavně na běh po zdech.

Stejně tak i design jednotlivých map je podle mě horší než v předchozím dějství. Nehledě na to, že oproti prvnímu dílu jich je méně. V jedničce jich bylo při startu patnáct, zatímco druhý díl jich obsahuje devět.

Jako předchozí díl, tak i ten druhý je poháněn technologií Source. Místy je tak vidět její stáří a například s novým Battlefieldem se hra nemůže absolutně měřit. Nelze ale říci, že je nový Titanfall vyloženě ošklivý a je vidět, že se vývojáři snažili z technologie vytěžit, co to šlo.

Foto: archív tvůrců

Ukázka ze hry Titanfall 2

Na druhou stránku zde můžu potěšit hráče na osobních počítačích, protože i na stařičkých sestavách hra šlape skvěle. Kromě pár propadů ve snímkování na některých mapách, se jedná o velice stabilní titul a optimalizace je rozhodně lepší, než u prvního dílu.

Titanfall 2 je tak opět perfektním příslibem pořádné zábavy jako první díl. Co mu bohužel škodí, jsou některé změny v mechanikách k horšímu a špatný design map v režimu pro více hráčů. Pokud však hráč zatne zuby a na mechaniky si zvykne, tak se dočká stejně rychlé a svižné akce, jako u prvního dílu. U map navíc mají vývojáři šanci si polepšit, protože právě pracují na nových, které hráčům budou k dispozici zadarmo.

Příběhová kampaň je zábavná, má skvělé tempo a nejedná se tak pouze o nezáživný přívěšek k režimu pro více hráčů. Zde konečně pořádně zužitkovali vývojáři své zkušenosti z dob, kdy pracovali na Call of Duty. Není tomu jen tak, že s novým Titanfallem se hodně skloňuje kritiky nejoblíbenější díl Call of Duty 4: Modern Warfare.

Titanfall 2 vyšel pro osobní počítače a herní konzole Xbox One a PlayStation 4.

HODNOCENÍ: 8/10

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Reklama

Výběr článků

Načítám