Hlavní obsah

Tuhle reklamu jsme přehnali, omlouvá se Apple a stahuje ji

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Rozdrcený metronom, plechovka s barvou i celá bicí souprava. Apple chtěl s novou reklamou na iPad Pro ukázat, jak je jablečný tablet kreativním zařízením. Místo ovací se ale na amerického technologického giganta snesla vlna kritiky. Podnik se nyní kaje a reklamu stahuje.

Kvůli reklamě na nový iPad Pro čelí Apple vlně kritikyVideo: archív výrobce

 
Článek

Reklama byla přitom vcelku trefná. Apple se prostřednictvím ní snažil ukázat, jak univerzální zařízení pro kreativce iPad Pro je. Podnik tedy nechal rozdrtit herní figurky, hudební nástroje, knihy a mnoho dalšího vybavení prostřednictvím obřího hydraulického lisu, z čehož nakonec vznikl iPad Pro.

Apple tak jasně ukázal všestrannost nového zařízení a vtipným způsobem poukázal také na tloušťku pouhých 5,1 milimetru. Právě útlý pas ve spojení se špičkovým výkonem má být totiž jednou z hlavních předností nového iPadu Pro.

Nejlepší iPad Pro pokoří i notebooky. Apple odhalil hromadu novinek

Hardware

Představení iPad Pro od Applu (2024) Video: archiv výrobce

Způsob zpracování si však řada diváků vyložila po svém – lidé se většinou shodovali, že technologie de facto ničí kreativitu. „Zničení lidských dovedností. S laskavým svolením Silicon Valley,“ nebral si servítky vůči Applu britský herec Hugh Grant.

„Je to srdcervoucí, nepohodlná a egoistická reklama. Když vidím tento výsledek, stydím se kupovat produkty Apple,“ prohlásil Hiroki Akiyama, ředitel společnosti Helpfeel.

Negativních ohlasů je ale možné dohledat na sociální síti X daleko více. Jen na profilu šéfa Applu Tima Cooka je možné dohledat tisíce reakcí nespokojených uživatelů. Cook totiž reklamu zveřejnil na svém profilu hned po premiéře iPadu Pro, vidělo ji zde přes 56 milionů lidí.

Apple reklamu stáhne

V reakci na velkou vlnu kritiky se Tor Myhren, viceprezident Applu pro marketingovou komunikaci, za reklamu omluvil a pro časopis AdAge uvedl, že ji americký podnik stáhne a nebude vysílat v televizi ani prostřednictvím žádných jiných reklamních kanálů.

„V Applu je kreativita v naší DNA. Je pro nás neuvěřitelně důležité navrhovat produkty, které posílí kreativitu uživatelů po celém světě,“ prohlásil Myhren. „Naším cílem je vždy oslavovat nesčetné množství způsobů, jak se uživatelé vyjadřují a přivádějí své nápady k životu prostřednictvím iPadu. U tohoto videa jsme ale minuli cíl a je nám to líto,“ doplnil viceprezident.

Apple je známý svým inovačním přístupem a marketingovými strategiemi, ale tento incident ukazuje, že i dobře zavedené značky mohou někdy narazit na citlivé reakce svých zákazníků. Takový dopad reklamní kampaně totiž patrně nikdo neočekával.

Anketa

Líbí se vám kritizovaná reklama na iPad Pro?
Rozhodně ano, kritiky nechápu.
74,3 %
Spíše ano, i když pro někoho může být necitlivá.
6,7 %
Spíše ne, Apple měl upozornit na iPad jinak.
4,8 %
Rozhodně ne, Apple ji vůbec neměl natáčet.
5,8 %
Je mi to jedno.
8,4 %
Celkem hlasovalo 12517 čtenářů.

Apple rád natáčí v Česku

Svoje reklamy natáčí společnost Apple pravidelně i v Česku. Například vloni se tak Praha a Kamenický Šenov staly kulisami při příležitosti prezentace nejnovějších iPhonů 15 a 15 Plus. Hned úvod videa je natočen v ulici Slezská na pražských Vinohradech, kde mimochodem sídlí také redakce serveru Novinky.cz.

Ústřední postava videa totiž evidentně bydlí v těsné blízkosti městského soudu na Praze 2. Právě to je tmavá budova po levé straně s výrazným šedivým zábradlím.

Představení chytrých telefonů Apple iPhone 15 a 15 PlusVideo: archiv výrobce

Přednosti fotoaparátu pak ukazuje Apple na patrně nejvíce focené budově na pražském Strahově. Řeč je o futuristicky vyhlížející budově Správy tunelů TSK, což je v podstatě velín Strahovského tunelu.

Milovníci přírody ocení jistě i výlet k Panské skále v Kamenickém Šenově. Ta se nám ukazuje na displeji telefonu jako vyfocená momentka.

Vzápětí se na telefonu rozbalí notifikace na Dynamic Islandu (interaktivní prostředí pro všechna oznámení, aktivity a upozornění) informující o blížícím se odletu z pražského Letiště Václava Havla (PRG) do Amsterdamu. O tom, zda následné odbavení probíhá skutečně na pražském letišti, můžeme už jen spekulovat…

Jisté je ale to, že si Apple udělal hezký výlet do Česka i s novým iPhonem 15 ještě před jeho oficiální premiérou. A nebylo to rozhodně poprvé. V Česku se totiž v roce 2019 natáčela například i upoutávka na chytré hodinky Apple Watch Series 5.

Frankenstein v reklamě AppluVideo: Apple

Konec jedné éry. Apple definitivně skoncoval s lightning konektorem u iPadů

Hardware
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám