Hlavní obsah

IFA 2025: Technologie RGB má změnit svět televizorů, věří Sony

2:19
2:19

Poslechněte si tento článek

Berlín

Na veletrhu IFA v německém Berlíně se za zavřenými dveřmi odehrálo poměrně zásadní odhalení, mohlo by totiž předznamenat velký posun ve světě televizí. Společnost Sony ukázala novinářům svou novou RGB technologii, která se má stát základem televizorů Bravia už od příštího roku.

Sony představuje svou nejnovější technologii televizních obrazovek na veletrhu IFA v BerlíněVideo: AP

Článek

(od našeho zpravodaje)

Už před 21 lety vyvinula společnost Sony první LCD televizor na světě s full-array RGB LED podsvícením. Více než dvě dekády starý přístroj se ale se současnou technologií nedá srovnávat, od té doby totiž japonský výrobce neustále pracuje na zlepšování přesnosti funkce podsvícení a během uplynulých let podle vlastního vyjádření získal hluboké znalosti o vlastnostech LED prvků.

Zatímco dnešní modely většinou využívají modré LED diody a barevné filtry, Sony přichází s přímým zdrojem červeného, zeleného a modrého světla. Podle Daisuke Nezua, šéfa divize domácích produktů Sony, tato změna přináší širší barevný objem a vyšší přesnost zobrazení: „Použitím RGB dokážeme barvy reprodukovat věrněji. To je hlavní výhoda oproti současným řešením.“

Foto: archiv výrobce

Prezentace RGB technologie od Sony

Sony slibuje, že díky nové technologii nabídne obraz v kvalitě srovnatelné s kinem. Na svém stánku firma návštěvníkům předvádí, jak dokážou displeje Bravia vykreslit jemné detaily v reálném čase, a zároveň ukazuje funkce umělé inteligence.

Televize podraží i v Evropě

Na trhu však panuje tvrdý boj. Samsung a LG sází na OLED a QD-OLED, čínští výrobci na mini LED. Sony věří, že RGB zajistí podniku prémiovou pozici.

Do hry navíc vstupují i geopolitické faktory. Spojené státy uvalily 10% clo na televize sestavované v Číně, což nutí japonské firmy přehodnocovat výrobu. „Tyto tarifní politiky se dotýkají nejen USA, ale i celosvětového trhu. Přesto chceme s technologií RGB prorazit globálně,“ uvedl Nezu.

Analytici ale upozorňují, že i když největší dopad pocítí američtí zákazníci, Evropa nezůstane zcela ušetřena. „Je pravděpodobné, že se část nákladů přenese i na evropské trhy, například v Německu. Neočekávám sice tak velké zdražení jako v USA, ale propojenost trhů znamená, že i my pocítíme důsledky,“ komentoval nastalou situaci analytik a technologický expert Andrea Nepori.

Foto: archiv výrobce

Prezentace RGB technologie od Sony

Výběr článků

Načítám