Článek
(od našeho zpravodaje)
Už před 21 lety vyvinula společnost Sony první LCD televizor na světě s full-array RGB LED podsvícením. Více než dvě dekády starý přístroj se ale se současnou technologií nedá srovnávat, od té doby totiž japonský výrobce neustále pracuje na zlepšování přesnosti funkce podsvícení a během uplynulých let podle vlastního vyjádření získal hluboké znalosti o vlastnostech LED prvků.
Zatímco dnešní modely většinou využívají modré LED diody a barevné filtry, Sony přichází s přímým zdrojem červeného, zeleného a modrého světla. Podle Daisuke Nezua, šéfa divize domácích produktů Sony, tato změna přináší širší barevný objem a vyšší přesnost zobrazení: „Použitím RGB dokážeme barvy reprodukovat věrněji. To je hlavní výhoda oproti současným řešením.“
Prezentace RGB technologie od Sony
Sony slibuje, že díky nové technologii nabídne obraz v kvalitě srovnatelné s kinem. Na svém stánku firma návštěvníkům předvádí, jak dokážou displeje Bravia vykreslit jemné detaily v reálném čase, a zároveň ukazuje funkce umělé inteligence.
Televize podraží i v Evropě
Na trhu však panuje tvrdý boj. Samsung a LG sází na OLED a QD-OLED, čínští výrobci na mini LED. Sony věří, že RGB zajistí podniku prémiovou pozici.
Do hry navíc vstupují i geopolitické faktory. Spojené státy uvalily 10% clo na televize sestavované v Číně, což nutí japonské firmy přehodnocovat výrobu. „Tyto tarifní politiky se dotýkají nejen USA, ale i celosvětového trhu. Přesto chceme s technologií RGB prorazit globálně,“ uvedl Nezu.
Analytici ale upozorňují, že i když největší dopad pocítí američtí zákazníci, Evropa nezůstane zcela ušetřena. „Je pravděpodobné, že se část nákladů přenese i na evropské trhy, například v Německu. Neočekávám sice tak velké zdražení jako v USA, ale propojenost trhů znamená, že i my pocítíme důsledky,“ komentoval nastalou situaci analytik a technologický expert Andrea Nepori.
Prezentace RGB technologie od Sony