Hlavní obsah

IFA 2025: Průhledný televizor za 150 000 Kč vypadá efektně, domů se ale nehodí

2:31
2:31

Poslechněte si tento článek

Berlín

Výrobci už od loňského roku koketují s myšlenkou průhledných televizorů. Vlastní řešení ukázala na veletrhu IFA 2025 v německém Berlíně společnost Thomson. I když tato průhledná TV vypadá na první pohled velmi efektně, málokdo ji bude chtít mít kvůli nepříliš oslnivé kvalitě obrazu doma.

Průhledná TV od společnosti Thomson na veletrhu IFAVideo: Miloslav Fišer, Novinky

Článek

(od našeho zpravodaje)

Nadšení pro průhledné televizory chápeme. Při vypnutí se totiž promění v elegantní skleněnou plochu, díky čemuž se stanou nenápadným doplňkem moderní domácnosti.

Velmi efektně také vypadá, když na obrazovce necháte plout rybičky bez jakéhokoliv pozadí – iluze skutečného akvária je dokonalá.

Problém ale je, že výroba takto tenkého průhledného panelu, který bude zobrazovat kvalitně všechny barvy, je poměrně nákladná. Například společnost LG zkraje letošního roku začala svůj prémiový průhledný televizor Signature OLED T prodávat v přepočtu za 1,5 milionu, jak Novinky informovaly již dříve.

Foto: Miloslav Fišer, Novinky

Obrazovka je extrémně tenká.

Co nejnižší cenovka

Thomson se proti tomu rozhodl vydat jinou cestou, snažil se cenu průhledného televizoru srazit co nejníže. Cenovka u novinky Lucid OLED ve výši 6000 eur (147 000 Kč) za základní 55palcový model tak může někomu připadat stále vysoká, ale s ohledem na konkurenci je vlastně poměrně příznivá.

Jenže na kvalitě je to bohužel velmi znát. Tento průhledný OLED panel má velmi vybledlé barvy, a i když byl jas na výstavní ploše na maximum, o nějakém pozitivním zážitku ze sledování se hovořit nedá.

Rozhodně si nedovedeme představit, že bychom si tuto průhlednou TV pořídili domů a sledovali na ní film. Koneckonců kvalitu obrazu můžete sami posoudit díky videu v úvodu článku.

Foto: Miloslav Fišer, Novinky

Thomson Lucid OLED

Spíše do prodejen než do obýváku

Podle výrobce je Lucid OLED víc než jen televizor. Firma jej označuje za „symbol elegance a milník v oblasti prezentace zboží, který by mohl změnit způsob, jakým prodejci vystavují produkty ve svých prodejnách“.

I kvůli tomu vybavil výrobce televizor interaktivní dotykovou vrstvou, ovládat obří obrazovku tak můžete podobně jako svůj smartphone.

Vše ale nasvědčuje tomu, že ani samotný výrobce nevěří, že by si někdo průhlednou TV pořídil domů na sledování filmů. Jde spíše o efektní doplněk, který má budit pozornost. A to se koneckonců na veletrhu IFA podle ohlasů návštěvníků skutečně povedlo.

Lucid OLED je už nyní dostupný na vybraných trzích. I když v Česku se zatím neprodává, v sousedním Německu si jej již mohou zákazníci pořídit.

Foto: Miloslav Fišer, Novinky

Konektorová výbava televizoru

Související témata:

Výběr článků

Načítám