Hlavní obsah

Google a Meta čelí vyšetřování. Británii a EK se nelíbí dohoda ohledně reklamy

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Brusel/Londýn

Evropská komise (EK) začala oficiálně vyšetřovat obsah a dopady smlouvy amerických společností Google a Meta ohledně služeb v oblasti internetové reklamy. Hodlá zjistit, zda tato dohoda neporušuje pravidla Evropské unie pro hospodářskou soutěž. Komise to oznámila v páteční tiskové zprávě. Obdobný krok oznámil také britský antimonopolní úřad.

Foto: Leah Millis, Reuters

Šéf společnosti Meta Platforms Mark Zuckerberg

Článek

Terčem vyšetřování je dohoda z roku 2018 označovaná jako Jedi Blue, která se týká aukcí prostoru pro internetovou reklamu. Komise se obává, že dohoda omezuje konkurenci. Unijní regulátoři budou při vyšetřování úzce spolupracovat s kolegy z Británie. Dohodu Jedi Blue už vyšetřují také úřady ve Spojených státech.

Google provozuje systém Open Bidding, který vydavatelům umožňuje prostřednictvím aukcí nabízet prostor pro reklamu inzerentům. Žaloby podané v USA tvrdí, že společnost Meta se v rámci dohody Jedi Blue vzdala plánů na podporu konkurenční technologie k prodeji reklamy výměnou za zvýhodněný přístup do systému Googlu, píše technologický server The Verge.

Google nabízí EU urovnání antimonopolního vyšetřování u reklamy

Internet a PC

„Takzvaná dohoda Jedi Blue mezi společnostmi Google a Meta mohla být namířena proti technologii, která představuje konkurenci pro Open Bidding od Googlu, a to s cílem tuto technologii oslabit, případně ji vyloučit z trhu,” uvedla místopředsedkyně EK Margrethe Vestagerová. Ta má v EK na starosti právě hospodářskou soutěž. Dodala, že by to znamenalo omezení hospodářské soutěže na úkor konkurenčních technologií, vydavatelů i spotřebitelů.

Společnosti Meta a Google v pátek dohodu v reakci na oznámená vyšetřování obhajovaly. „Obvinění vznesená v souvislosti s touto dohodou jsou nepravdivá,” uvedla společnost Google, která je provozovatelem největšího internetového vyhledávače stejného názvu. Podle společnosti Meta, která provozuje sociální síť Facebook, pomáhá dohoda posilovat konkurenci při umísťování reklamy.

Pozdě, ale přeci. Google přestal prodávat online reklamu v Rusku

Internet a PC

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám