Hlavní obsah

Google je opět vyšetřován Evropskou komisí, tentokrát kvůli digitální reklamě

Brusel

Evropská komise (EK) zahájila další vyšetřování americké internetové společnosti Google. Tentokrát chce zjistit, zda firma neomezuje konkurenci na trhu technologií pro digitální reklamu.

Foto: Mike Blake, Reuters

Ilustrační foto

Článek

A to tím, že upřednostňuje vlastní služby pro on-line reklamu před konkurenčními vydavateli, zadavateli reklamy a podniky, které nabízejí podobné služby. Komise to v úterý uvedla v tiskové zprávě.

Komise chce především posoudit, zda Google třetím stranám neomezuje na webových stránkách a v aplikacích přístup k uživatelským údajům pro reklamní účely.

„Služby on-line reklamy jsou jádrem toho, jak Google a vydavatelé vydělávají na svých on-line službách. Google sbírá data, která využívá pro konkrétní reklamní účely, prodává reklamní prostor a zároveň vystupuje jako zprostředkovatel on-line reklamy,” uvedla místopředsedkyně EK Margrethe Vestagerová, která má na starosti i hospodářskou soutěž.

Brusel chystá oficiální vyšetřování Googlu. Kvůli digitální reklamě

Internet a PC

„Google je tedy přítomen skoro na všech úrovních dodavatelského řetězce pro zobrazování on-line reklamy,” dodala.

Komise má podle ní obavy, že Google konkurenčním službám on-line reklamy soutěž ztížil v segmentu označovaném jako „ad tech stack”.

Google měl v loňském roce na tržbách z on-line reklamy 147 miliard dolarů (3,2 bilionu Kč), což je víc, než kolik vygenerovala jakákoliv jiná firma v této branži.

Reklama na jeho nástrojích, včetně vyhledávače, serveru YouTube nebo pošty Gmail, se také zásadní měrou podílela na celkových tržbách a zisku.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám