Hlavní obsah

Facebook zvažuje zákaz politických reklam k volbě prezidenta USA

13. 7. 2020, 8:46 – Washington

Společnost Facebook zvažuje zavedení zákazu politických reklam na své sociální síti ve dnech před volbami prezidenta Spojených států, které budou 3. listopadu. Informovala o tom agentura Bloomberg s odvoláním na zdroje informované o záměrech společnosti.

Foto: Jeff Chiu, ČTK/AP

Ilustrační foto

Článek

O takovém případném zákazu se teprve diskutuje, rozhodnutí ještě nepadlo, sdělili podle agentury lidé, kteří nechtěli být jmenováni. Společnost nebude zprávu komentovat, reagoval podle agentury Reuters mluvčí Facebooku.

Zastavení reklam by mohlo sloužit jako obrana proti klamavému obsahu souvisejícímu s volbami, který se naplno šíří, když se lidé chystají k volbám. Na druhé straně by nicméně takový zákaz mohl poškodit kampaně vyzývající k účasti ve volbách nebo omezit schopnost kandidátů široce reagovat na nejnovější zprávy či nové informace, poznamenal Bloomberg.

Ve hře jsou miliardy, Facebook bojkotuje už 500 firem. Zuckerberg je ale v klidu

Internet a PC

Společnost Facebook byla kritizována za to, že reklamy politiků vyjmula z kontroly faktického obsahu zveřejňovaných příspěvků. Sociální síť Twitter loni u sebe politické reklamy zakázala, Facebook ale trvá na tom, že nechce politický projev omezovat.

Vedení kampaně demokratického prezidentského kandidáta Joea Bidena zatím na žádost o komentář k informaci Bloombergu nereagovalo. Nicméně minulý měsíc zveřejnilo otevřený dopis šéfovi Facebooku Marku Zuckerbergovi, v němž společnost vyzvalo, aby prověřovala fakta obsažená v politických reklamách ve dvou týdnech před konáním voleb.

Komentář ke zprávě zatím neposkytla ani kampaň republikánského kandidáta Donalda Trumpa, konstatoval Reuters.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků