Hlavní obsah

Chcete méně reklamy? Připlaťte si. Síť X má nové úrovně předplatného

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

San Francisko

Sociální síť X, která dříve byla známá jako Twitter, má nové úrovně předplatného. Hlavním rozdílem mezi jednotlivými verzemi je množství reklamy, které se lidem zobrazuje. Nejdražší nabídka přitom vyjde na bezmála čtyři tisíce korun. Upozornila na to agentura Reuters.

Foto: repro Twitter

Nové logo sítě X (dříve Twitter)

Článek

Doposud měla síť X pro běžné uživatele pouze jedno předplatné, zvané Premium, to vzešlo z předchozí služby Twitter Blue. Případné zájemce vyjde na 2262 Kč ročně.

Nově však tato sociální platforma nabízí hned tři různé úrovně předplatného, jak upozornila agentura Reuters. Dvě jsou levnější a jedno dražší.

Musk chystá dražší verzi předplatného na síti X

Internet a PC

Základ nabídky tvoří předplatné Basic, které případné zájemce vyjde na 712 Kč ročně, přičemž reklama se jim bude zobrazovat úplně stejně jako bez předplatného.

I nejlevnější nabídka nicméně zahrnuje řadu pokročilých funkcí, jako je například možnost skrýt vaše lajky, editovat příspěvky či dvoufázové ověření přístupu prostřednictvím SMS.

Druhou možností je Premium s cenovkou 1870 Kč, které nabízí některé funkce navíc.

V rámci tohoto balíčku mohou lidé například získat peníze za své posty, které budou velmi populární. K dispozici jsou samozřejmě i všechny další funkce, které jsou k mání v rámci předplatného Basic.

Pokud se uživatelé sítě X chtějí zbavit reklam úplně, budou muset sáhnout hlouběji do peněženky. Umožňuje to předplatné Premium+, které je vyjde na 3740 Kč. Toto předplatné navíc odemyká úplně všechny pokročilé nabízené funkce v rámci platformy X.

Příjmy se snižují každý měsíc

Agentura Reuters s odvoláním na data analytiků z Guideline informovala, že příjmy sítě X se každý měsíc snižují až o 55 procent. To je patrně i hlavní důvod, proč chce Musk zavést dražší předplatné – hledá nové zdroje příjmů.

Guideline sleduje výdaje na reklamu od hlavních reklamních agentur. V rámci těchto dat analytická společnost zaznamenala, že v prosinci 2022 klesly příjmy společnosti X z reklamy v USA meziročně o rekordních 78 procent.

Stalo se tak pouhý měsíc poté, co se kormidla ujal nový majitel Elon Musk.

V současnosti je situace o něco lepší, ale důvod k úsměvu Musk rozhodně nemá. Klesající příjmy byly patrné každý měsíc až do letošního srpna, kdy šlo v meziročním srovnání o 60% pokles. Data za září ještě nejsou k dispozici.

Musk v létě přiznal, že finanční bilance není vůbec veselá.

„Stále máme záporný peněžní tok kvůli zhruba 50% poklesu příjmů z reklamy a velkému dluhovému zatížení. Potřebujeme dosáhnout kladného peněžního toku, než budeme mít luxus myslet na cokoliv jiného,“ prohlásil Musk.

Masivní propouštění

Právě kvůli negativním hospodářským výsledkům začal Musk už loni masivně propouštět. V minulosti multimiliardář propouštění ospravedlňoval úbytkem inzerentů v loňském roce, protože právě z inzerce má sociální síť drtivou většinu příjmů.

Společnost se kvůli tomu dostala do velké ztráty a podle Muska má nyní pouze 1500 zaměstnanců, což je výrazně méně než před rokem, kdy jich bylo téměř 8000. 

Na síti se v poslední době stále častěji objevují dezinformace, projevy nenávisti a další nežádoucí obsah.

Na Twitter jen za peníze. Musk chce zpoplatnit přístup všem

Internet a PC

Reklama

Související články

Síť X stahovat z EU nebudeme, tvrdí Musk

Spory s Evropskou komisí (EK) nevyvrcholí v to, že by byla síť X (dříve Twitter) stažena z evropského trhu. Tvrdí to alespoň její majitel Elon Musk, který tak...

Výběr článků

Načítám