Hlavní obsah

Podvodníci to zkouší přes Zoo Praha. Takhle důvěřivce oberou

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Vstupné do Zoo Praha sice zdražilo, ale nyní můžete vyhrát vstupenky zdarma. Přesně takový trik zkouší v posledních dnech podvodníci na Facebooku. Ani zběhlejší uživatelé přitom nemusí na první pohled poznat, že se jedná o podvod. Před novým trikem varovali přímo zástupci zoo.

Foto: repro Facebook

Falešná soutěž imitující facebookové stránky Zoo Praha

Článek

Soutěž o volné vstupenky se zobrazuje na falešném facebookovém profilu Zoo Praha.

Podvodníci na to jdou ale velmi chytře, oficiální stránky imitují značně zdařile a vedle podvodné soutěže na svém profilu zobrazují i legitimní informace – odkaz na správné webové stránky, kompletní kontaktní údaje apod. Dokonce na falešném profilu pravidelně sdílejí také příspěvky o zvířatech, které ukradnou z oficiálních stránek pražské zoo.

Ani zběhlejší uživatelé si tak na první pohled nemusí uvědomit, že se nacházejí na podvodném profilu. Díky smyšlené soutěži o vstupenky mají falešné stránky patrně i vysokou návštěvnost, a tak je Facebook ve vyhledávání řadí nad oficiální stránky Zoo Praha. Pokud tedy lidé chtějí na této sociální síti vyhledat stránky zoo, jako první narazí na ty podvodné.

Pražská zoo zvýší vstupné

Domácí

Propracovaný podvod

Pracovníci pražské zoo se už od podvodného profilu distancovali. „Využívá stejný název, mírně upravené logo i některé naše fotografie a texty. Celou situaci řešíme s policií a varujeme vás zejména před účastí v soutěži, kterou tato stránka inzeruje,“ varovali zástupci Zoo Praha.

Podvod se soutěží je poměrně propracovaný. Na stránkách se zobrazuje pouze informace o soutěži a jediné, co lidé musí udělat, je zanechat zprávu pod příspěvkem. Nemusí tedy na nic klikat ani se nikam přihlašovat. Podobným způsobem soutěže na Facebooku skutečně probíhají, a tak není divu, že pod falešným soutěžním příspěvkem jsou již tisíce příspěvků.

Útok začíná totiž až ve chvíli, kdy je přes Messenger uživatel informován, že skutečně vyhrál. Podle ohlasů uživatelů to podvodníci zkouší takřka na každého, kdo u soutěže zanechal nějakou zprávu.

Odkaz na registraci

Součástí této zprávy je také odkaz na registraci, která je nezbytná k získání výhry. Právě zde by ale měli všichni šťastní výherci zpozornět, protože jde o phishingový podvod. Pokud totiž na odkaz kliknou, riskují, že si do počítače stáhnou nějaký škodlivý virus.

Častější je však ta varianta, že se prostřednictvím registračního formuláře podvodníci snaží z důvěřivců vylákat osobní údaje a informace o platební kartě. V takovém případě je mohou připravit také o peníze na jejich bankovním účtu.

Lidé by tedy v první řadě neměli na odkaz ve zprávě klikat. Pokud to udělají a vyplní i registrační formulář, je vhodné o tom informovat banku a případně změnit i přístupové heslo do svého e-mailu – platí to samozřejmě v případě, kdy použili při registraci stejné heslo, jaké mají ve své elektronické poštovní schránce.

Co je phishing?

Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. 

Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.

Kliknutí, které se nevyplácí. Takto se v počítači zabydlí malware

Bezpečnost

Reklama

Související články

Podvodníci cílí na žadatele o příspěvky

Podvodníci na internetu vy­užívají aktuální problémy Čechů a cílí na ně individuálně. Tyto sofistikované případy jsou podle odborníků stále častější....

Výběr článků

Načítám