Článek
Na podvodné zprávy, ve kterých podvodníci tvrdili, že „zjistili neobvyklou aktivitu v internetovém bankovnictví“, upozornily Novinky.cz už minulý týden. [celá zpráva]
Nově to kyberzločinci zkouší znovu, ale používají jinou taktiku. „Dosáhli jste maximálního počtu neúspěšných pokusů o přihlášení. Pro Vaši ochranu je přístup k on-line službám uzamčen,“ tvrdí v nevyžádaném e-mailu.
Pokud chtějí uživatelé přístup k internetovému bankovnictví obnovit, musí kliknout na přiložený odkaz a do internetového bankovnictví se přihlásit. A právě na to počítačoví piráti čekají, protože odkaz ve skutečnosti nevede na službu Servis24. „Podvodníci se prostřednictvím podvodné zprávy snaží vylákat vaše přihlašovací údaje na podvodné přihlašovací stránce,“ varovali zástupci České spořitelny.
Pozornější uživatelé přitom mohou poznat, že jde o podvod, relativně snadno. Jak je vidět na ukázce nevyžádaného e-mailu v úvodu tohoto článku, zpráva je odesílána z nesprávné e-mailové adresy (koncovka .com), je psána bez diakritiky a navíc obsahuje řadu dalších chyb.
Uživatelé by před podobnými e-maily měli být velmi obezřetní. „Pokud máte podezření, že jste podvodný e-mail obdrželi, v žádném případě nereagujte na jeho obsah, neklikejte na odkaz, který je jeho součástí, a zprávu nám přepošlete na e-mailovou adresu phishing@csas.cz. Jestliže jste již na odkaz klikli a vyplnili požadované údaje, ihned kontaktujte klientskou linku České spořitelny na bezplatném telefonním čísle 800 207 207,“ doporučují zástupci banky.
To samozřejmě platí nejen pro klienty České spořitelny, ale také pro majitele účtů u jiných finančních institucí. V některé z dalších vln podvodných e-mailů se totiž podvodníci mohou zaměřit právě na ně.