Článek
Počátkem druhého únorového týdne 2014 se část sociální sítě Twitter, která umožňuje sdílení krátkých zpráv, odmlčela. Uživatelé dostali pokyn změnit si heslo – s tím, že dokud tak neučiní, mají své účty zablokované. Protože zpráva s tímto oznámením, která obsahovala i link na web této sociální sítě, kde bylo možné heslo změnit, byla velmi vágní, vynořila se okamžitě vlna spekulací.
Jedni přišli s teorií masivního útoku, který vedl k úniku stávajících přihlašovacích údajů. Druzí považovali samotný pokyn ke změně hesla za phishingový útok, který má za cíl nalákat uživatele na podvrženou webovou stránku a tam zadávané přihlašovací údaje uživatelů ukrást.
Nakonec se ukázalo, že požadavek na změnu hesla vznikl omylem. Podle odhadu serveru Re/code se příkaz změnit heslo týkal méně než jednoho procenta uživatelů. Twitter je v desítce nejnavštěvovanějších internetových stránek. Má 650 miliónů registrovaných uživatelů, z nichž téměř 200 miliónů se v předešlém měsíci přihlásilo alespoň jednou a 135 miliónů ho používá denně. Vedení se sice postiženým uživatelům omluvilo, nicméně požadavek na změnu hesla platí; kdo z nich si tedy heslo nezmění, ke svému účtu se nedostane.
Tato sociální síť nečelí problémům s neoprávněným přístupem ke svým systémům a datům uživatelů poprvé. V roce 2013 se skupině hackerů podařilo překonat zabezpečení systému a došlo k bezprostřednímu ohrožení citlivých dat, jako jsou uživatelská jména nebo e-mailové adresy, a to u čtvrt miliónu uživatelů.
V roce 2012 se hackerům (údajně s vazbami na ruské kybernetické podsvětí) podobný průlom podařil, a to v případě sociální sítě LinkedIn, a došlo ke zcizení přístupových údajů 6,5 miliónu uživatelů. Terčem zájmu hackerů jsou všechny potenciálně zneužitelné informace, pokud jsou dostupné z internetu. Uživatelé by se proto měli zajímat, jestli jsou jejich osobní údaje v bezpečí, a poskytovatelé služeb by je měli sami aktivně informovat o tom, jaká opatření přijali, aby data svých uživatelů a zákazníků ochránili.