Článek
Křesadlová pocházela z Prahy, kde se narodila 28. února 1944. Vystudovala Střední uměleckoprůmyslovou školu, konkrétně obor aranžérství a výstavnictví.
Umělecké vlohy prý zdědila po své babičce, nebylo tedy divu, že už při studiu na střední škole vystupovala s big beatovou kapelou Crystal. Na vystoupení v pražské Lucerně si jí všiml režisér Miloš Forman a obsadil ji do svého slavného filmu Konkurs (1963), který vypráví o fiktivním náboru do pražského divadla Semafor.
I díky němu tam Křesadlová nakonec získala angažmá, které trvalo více než pětadvacet let. Uplatnila se jako tanečnice, zpěvačka i herečka.
„V oněch létech patřila k nejvýraznějším herečkám, které jsme měli. Byla nejenom dobrá herečka, ale i dobrá přítelkyně. Budeme na ni vždycky vzpomínat,“ řekl Novinkám spoluzakladatel divadla Semafor a jeho stávající ředitel Jiří Suchý.
V Miloši Formanovi našla i životního partnera. Měli spolu dva syny, Matěje a Petra Formanovy, kteří jsou oba divadelníci. Po srpnové okupaci roku 1968 rodina odjela do Francie, odkud Miloš Forman pokračoval dál do USA. Věra se však nakonec rozhodla vrátit s dětmi do Prahy.
Křesadlová se v šedesátých letech objevila v několika oceňovaných filmech tvůrců takzvané československé nové vlny, například v trezorových Skřiváncích na niti (1969) Jiřího Menzela, tragikomedii Intimní osvětlení (1965) Ivana Passera či v Nejkrásnějším věku (1968) Jaroslava Papouška.
V divadle Semafor působila až do roku 1989, následně pracovala coby správcová rezidence prezidenta Václava Havla. Posléze se vrátila k původní profesi výtvarnice, kterou vykonávala před debutem ve Formanově Konkursu. Věnovala se především ruční výrobě vitrážových lamp ve stylu Tiffany.
Křesadlová se objevila i v menších rolích ve filmech Nejasná zpráva o konci světa, Doblba! nebo Medvídek. Jejím posledním filmovým projektem byly Pohádky pro Emu z roku 2016.
„Viděli jsme se pouze jeden natáčecí den,“ řekl ČTK režisér Jan Svěrák, který ji obsadil do filmu Akumulátor 1 z roku 1994. „Byla to milá a krásná ženská. Záviděl jsem Formanům, že měli takovou maminku. Byla to talentovaná herečka, která se dostala do nepřízně (komunistického – pozn. red.) režimu a tím skončila její kariéra, což byla pro český film škoda,“ dodal.
Po manželství s Milošem Formanem, jež bylo formálně rozvedeno roku 1999, tvořila pár se scenáristou Janem V. Kratochvílem.





