Článek
Mnoha kupujícím dělá potíže představit si sebe samotné v domě – zvlášť pokud je prázdný nebo zařízený v odlišném stylu, než na jaký jsou zvyklí.
Právě proto vznikla nová funkce Virtual Staging, která jim má poskytnout rychlý a interaktivní náhled, jak by prostor mohl vypadat a působit v designu blízkém jejich vkusu, píše web PR Newswire.
„Příliš mnoho kupujících přehlíží to, co by mohlo být dokonalým domovem pro jejich rodinu, jen proto, že nevidí přes nábytek nebo designové volby. Naše nová funkce pomáhá lidem představit si, jak v daném prostoru žijí,“ řekla odbornice na domácí trendy společnosti Zillow Amanda Pendletonová.
Funkce umožňuje kupujícím kliknout v rámci fotografií interiéru na speciální ikonu a zvolit si jeden z nabízených stylů – například moderní, skandinávský, industriální, retro ve stylu poloviny století, luxusní, pobřežní či venkovský.
Umělá inteligence by pak měla podle toho prostor digitálně upravit – ať už je místnost prázdná, nebo již zařízená.
Také by mělo být možné vygenerovat nové uspořádání nábytku ve zvoleném stylu, možnost přepínat mezi původními a upravenými snímky nebo úplně odstranit nábytek.

Ukázka nového AI nástroje
AI zasahuje příliš málo
Ačkoli novinka na první pohled vypadá zajímavě, web The Verge a Tech Buzz funkci Virtual Staging ohodnotily jako nevýraznou a zbytečnou.
„Umělá inteligence zatím zasahuje jen velmi jemně. Jednou posune židli, podruhé změní odstín koberce, takže bez AI efektů nebo posuvníku pro přepínání mezi styly byste si změn sotva všimli. Působí to jako funkce, u které člověk spíše přimhouří oči a zkoumá, jestli se na obrazovce telefonu opravdu něco odehrálo,“ napsal web The Verge.
Omezené nasazení funkce jen podtrhuje její zatím rozpačité výsledky. Společnost ji zpřístupňuje pouze u prémiových nabídek typu Showcase a i tam funguje jen na vybraných snímcích konkrétních místností.

Ukázka nového AI nástroje
První ukázky navíc představují převážně prostory s bílými stěnami, což naznačuje, že umělá inteligence má potíže poradit si se složitějším pozadím nebo výraznějšími designovými prvky.
Podle webu Tech Buzz působí současná verze nového AI nástroje spíše jako beta test než plnohodnotný produkt. Jemné úpravy navíc mohou podkopávat důvěru kupujících – pokud umělá inteligence zvládne jen drobné změny, vyvolává to pochybnosti o tom, zda je vůbec vhodná pro výraznější proměny, které by zájemci o bydlení skutečně ocenili.
Přitom nejde o první experiment společnosti s umělou inteligencí v oblasti realit. Už loni firma obohatila své vyhledávání o AI chatbota, který pomáhá zákazníkům hledat bydlení podle životního stylu či dojezdové vzdálenosti.