Hlavní obsah

ChatGPT je na cestě k dosažení 700 milionů uživatelů týdně, tvrdí OpenAI

2:20
2:20

Poslechněte si tento článek

Společnost OpenAI očekává, že počet týdenních aktivních uživatelů ChatGPT dosáhne rekordních 700 milionů. Tento milník potvrzuje čtyřnásobný růst oproti loňsku a značně překonal 500 milionů uživatelů zaznamenaných na konci března. Výrazný nárůst uživatelů přichází v době, kdy se OpenAI připravuje na uvedení nové generace modelu GPT-5 s pokročilými schopnostmi uvažování.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační obrázek

Článek

Působivý růst ChatGPT jako spotřebitelské aplikace pokračuje. Podle viceprezidenta OpenAI a vedoucí aplikace Nicka Turleyho už tento týden chatbot dosáhne očekávaného milníku, píše web TechCrunch.

„Tento týden se ChatGPT blíží dosažení 700 milionů aktivních uživatelů týdně. To je nárůst z 500 milionů na konci března a čtyřnásobek oproti loňskému roku,“ napsal na platformě X Turley.

„Každý den se lidé a týmy učí, tvoří a řeší složitější problémy. Čeká nás velký týden. Jsme vděční týmu za to, že ChatGPT je stále užitečnější a plní naši misi, aby všichni mohli těžit z výhod umělé inteligence,“ dodal.

Vylepšená verze generování obrázků

Obliba aplikace vzrostla poté, co společnost OpenAI v březnu spustila vylepšenou verzi generování obrázků, která využívá model GPT-4.

Na začátku dubna provozní ředitel společnosti Brad Lightcap uvedl, že více než 130 milionů uživatelů vytvořilo více než 700 milionů obrázků během několika dní po spuštění.

„Indie je nyní naším nejrychleji rostoucím trhem pro ChatGPT. Děkujeme vám za trpělivost, zatímco se snažíme obsloužit všechny, náš tým pokračuje v práci nepřetržitě,“ řekl rovněž Lightcap.

Nárůst počtu předplatitelů

Společnost také zaznamenala nárůst počtu předplatitelů. Minulý týden firma Lightcap uvedla, že ChatGPT má pět milionů platících firemních uživatelů, přičemž v červnu jich byly tři miliony.

Navíc podle nedávné analýzy společnosti Sensor Tower, která se specializuje na průzkum trhu, využívají uživatelé ChatGPT v průměru více než 12 dní v měsíci. Tím se aplikace řadí hned za Google a X (dříve Twitter).

V průzkumu se rovněž uvádí, že v první polovině roku 2025 strávili uživatelé v aplikaci průměrně 16 minut denně. To je pro OpenAI rozhodně dobrá zpráva.

Výběr článků

Načítám