Hlavní obsah

Ženy jsou konzervativními investory, sázejí více na jistotu než na výnos

Právo, Jindřich Ginter

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Ženy jsou převážně konzervativními investory. Dávají přednost jistým investicím, které upřednostňují před rizikovějšími produkty, slibující výrazně větší zhodnocení.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Podle psychologů je to i tím, že muži jsou v pozicích ješitných lovců, kteří se neohlížejí nalevo napravo, a nepřipouštějí si moc chyby; kdežto ženy, zvyklé vnímat více věcí najednou v širších souvislostech, mnohdy postupují ve svých investičních strategiích rozvážněji. Nezajímá je jen dnešní zisk, ale i to, co bude potom.

"S investicemi je to stejné, jako při řízení auta. Ženy mají sice více nehod, třeba při parkování, ale méně těch smrtelných například z důvodu nepřiměřené rychlosti," tvrdí jeden z námi oslovených psychologů. Ženy investorky také více myslí na zadní vrátka a rozdělují peníze na více investičních želízek v ohni po menších částkách. Nesázejí zkrátka vše na dva tři koně, ale jsou otevřenější pestřejším investičním strategiím.

Vyplývá to z chování stovek žen-investorek, sdružených v ojedinělém klubu, kam je vstup dovolen pouze něžnému pohlaví. Existuje dva roky a už je v něm 1900 členek, které baví, když "peníze dělají peníze". Řeč je o Dámském investiční klubu.

Téměř 70 % členek klubu má již osobní zkušenosti s investováním. Převažuje konzervativní přístup; nejčastěji investující do dluhopisů a dluhopisových fondů, které tvoří necelých 30 % z celkového objemu jejich investic, dále do fondů peněžního trhu (25 %) a akcií (20 %). Zhruba 20 % žen investuje pravidelně.

Ženy však obecně patří přece jenom stále ještě k výjimkám na investorském poli. Obvykle se jedná o ženy kolem čtyřicítky až padesátky, které jsou na mužích finančně nezávislé a udělaly kariéru. Mezi členky klubu patří i manažerky, podnikatelky, političky či ženy působích v reklamě a médiích.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám