Hlavní obsah

Pobíráte příspěvek na bydlení? Nezapomeňte doplnit žádost

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Blíží se další termín pro podání dokumentů nutných pro výplatu některých sociálních dávek. Lidé, kterým Úřad práce vyplácí příspěvek na bydlení, přídavek na dítě nebo zvýšený příspěvek na péči, tak musí do konce října podat přehled příjmů za třetí čtvrtletí. V případě příspěvku na bydlení je třeba doložit i náklady na bydlení za toto čtvrtletí.

Foto: Aleš Honus, Právo

U příspěvku na bydlení je nutné dokládat příjmy a náklady dvakrát ročně

Článek

Pokud tak příjemci pomoci neučiní do konce října, může jim úřad výplatu dávek zastavit.

„Ve většině případů platí, že pro účely příspěvku na bydlení a přídavku na dítě mohou klienti pro doložení dokumentů využít například zjednodušenou on-line aplikaci na portálu ministerstva práce,“ upozornil generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof.

K aplikaci se lidé dostanou přes web www.mpsv.cz. U vybraných dávek umožní odeslat zjednodušenou on-line žádost přes Identitu občana, tedy například přes bankovní identitu, eObčanku, mobilní klíč eGovernmentu či třeba NIA ID, nebo datovou schránku.

Asi nejjednodušší přitom pro většinu lidí bude přihlášení přes bankovní identitu, kterou umožňuje většina bank v Česku. To jsou přístupové údaje do elektronického bankovnictví.

Úřad přitom neuvidí na bankovní účet, banka pak na to, co konkrétně lidé vyplňují. „Vše tak vyřídí z pohodlí domova a navíc – na rozdíl od komunikace prostřednictvím dopisu a výplaty přes složenku - ušetří až 14 dní,“ dodal Krištof.

Pokud se lidé rozhodnou vyplnit standardní žádost, mohou ji zaslat elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem, datovou schránkou, poštou s vlastnoručním podpisem nebo odevzdat na podatelně příslušného pracoviště Úřadu práce ČR.

Nový ředitel úřadu práce se chce zaměřit na digitalizaci i zneužívání dávek

Domácí

Reklama

Výběr článků

Načítám