Hlavní obsah

Ztracené balíky s překvapením. Podvodníci zneužívají jména České pošty

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Na sociálních sítích se v předvánočním období množí inzeráty lákající na koupi ztracených balíků s překvapením. Podvodníci přitom zneužívají i jména České pošty, státní podnik se od inzerátů distancoval.

Foto: Milan Malíček, Právo

Česká pošta v Praze Na Petřinách

Článek

„Tis⁠íce⁠ za⁠pom⁠enu⁠týc⁠h b⁠alí⁠čků⁠ zů⁠stá⁠vaj⁠í v⁠ po⁠što⁠vní⁠ch ⁠úřa⁠dec⁠h b⁠ez ⁠vla⁠stn⁠íků⁠. P⁠odl⁠e s⁠ouč⁠asn⁠ých⁠ př⁠edp⁠isů⁠ sp⁠ole⁠čno⁠st ⁠Če⁠ská⁠ po⁠šta m⁠usí⁠ ne⁠pře⁠vza⁠té ⁠bal⁠íčk⁠y l⁠ikv⁠ido⁠vat⁠ je⁠dno⁠u r⁠očn⁠ě,“ stojí v jednom z inzerátů na Facebooku.

„Avš⁠ak ⁠nab⁠ízí⁠ mo⁠žno⁠st ⁠obd⁠rže⁠t n⁠áho⁠dné⁠ ba⁠líč⁠ky ⁠za ⁠pou⁠hýc⁠h 4⁠8 K⁠č. ⁠Uvn⁠itř⁠ tě⁠cht⁠o b⁠alí⁠čků⁠ mů⁠žet⁠e o⁠bje⁠vit⁠ př⁠ekv⁠api⁠vé ⁠pře⁠dmě⁠ty,⁠ od⁠ ta⁠ble⁠tů ⁠a k⁠ávo⁠var⁠ů p⁠o k⁠nih⁠y a⁠ ka⁠bel⁠ky,“ píše se dále v inzerátu, pod nímž pokračuje diskuze údajných spokojených zákazníků, kteří se chlubí, co jim přišlo.

„Inzerát se tváří jako reklama České pošty, ale nemá s námi nic společného. Doporučuji na inzeráty nereagovat, na nic neklikat a nevyplňovat žádné údaje,“ řekl Novinkám mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Ubezpečil, že nevyzvednuté balíky pošta neprodává a nikdy nic takového nedělala. Podobné podvodné inzeráty zneužívající jméno České pošty se podle něj na sociálních sítích začaly šířit poprvé už před loňským vánočním obdobím a opakují se v různé podobě.

Další z inzerátů láká na losování balíků za poplatek 50 korun, s tím že je možné získat iPhone nebo vysavač.

Těšili se na balíček „s překvapením“, uvnitř našli bezcenné krámy. Obchody prověřuje inspekce

Ekonomika

Jak Novinky již dříve informovaly, podobně falešné jsou i inzeráty nabízející prodej ztracených kufrů z pražského letiště za zhruba 70 korun.

Česká obchodní inspekce vedle toho také prověřuje prodejce takzvaných „mystery boxů“, kdy v balíčku za několik set korun zákazníkům mnohdy přijdou jen bezcenné drobnosti. Snahy vrátit zásilku a domoci se tak svých peněz bývají často marné, prodejce nekomunikuje.

Balíčky s překvapením si objednávají podle jejich vychovatelů i třeba děti z dětských domovů v naději, že získají hodnotný dárek. Mystery boxy propagují i někteří youtubeři.

Lidé se stávají oběťmi falešných dobírek

Domácí

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám