Hlavní obsah

Značka Amazon má poprvé hodnotu přes 200 miliard dolarů

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Značka Amazon zůstává nejhodnotnější na světě, poprvé ale překonala 200 miliard dolarů. Proti loňsku se hodnota značky zvýšila o 18 procent - na 220,8 miliardy dolarů (cca pět bilionů korun). Nejhodnotnější značkou světa je již třetím rokem. Vyplynulo to ze středečního sdělení společnosti Brand Finance. Na druhou příčku se dostal Google, který z tohoto místa sesadil firmu Apple.

Foto: Mike Segar, Reuters

Článek

Všechny tři nejhodnotnější značky planety patří firmám ze Spojených států.

Do první desítky nejhodnotnějších značek se vrátil americký řetězec kamenných supermarketů Walmart. Nejrychleji rostoucími značkami jsou Tesla a Instagram.

Pozici nejhodnotnějšího nováčka v žebříčku si pak vysloužila saúdskoarabská ropná společnost Saudi Aramco (24. místo), která se po loňské rekordní primární veřejné nabídce akcií (IPO) stala největší společností na světě podle tržní kapitalizace.

Primární veřejná nabídka (IPO – Initial Public Offering) je označení pro vstup na burzu, kdy společnost poprvé nabízí akcie široké veřejnosti. Tržní kapitalizace společnosti vyjadřuje tržní hodnotu akciové společnosti, jde o součet aktuální hodnoty všech akcií, které tato společnost vydala.

Hodnota matky Googlu překročila bilion dolarů

Ekonomika

Mimo první desítku se poprvé za téměř deset let ocitl americký telekomunikační gigant AT a podobně klesla hodnota značky čtyř z pěti velkých telekomunikačních společností, kterým klienty ubírají služby jako WhatsApp.

Součet hodnot 44 maloobchodních značek v letošním žebříčku je třetím nejhodnotnějším odvětvím za technologickým a bankovním sektorem.

Hodnotu značky chápe Brand Finance jako čistý ekonomický prospěch, kterého by vlastník značky dosáhl, kdyby ke značce poskytl licenci na volném trhu. Vychází se tedy ze specifických finančních údajů a údajů o příjmech.

Pořadí (v závorce umístění loni)ZnačkaHodnota (v miliardách USD, v závorce meziroční změna v procentech)
1. (1.)Amazon220,79 (17,5)
2. (3.)Google159,72 (11,9)
3. (2.)Apple140,52 (-8,5)
4. (4.)Microsoft117,07 (-2,1)
5. (5.)Samsung94,49 (3,5)
6. (8.)ICBC80,79 (1,2)
7. (7.)Facebook79,80 (-4,1)
8. (11.)Walmart77,52 (14,2)
9. (14.)Pingan69,04 (19,8)
10. (12.)Huawei65,08 (4,5)

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám