Článek
Celosvětové dodávky vozů BMW se ve druhém čtvrtletí zvýšily o 0,4 procenta, v USA stouply dokonce o 1,4 procenta. V Číně se ale snížily o 14 procent, protože tam BMW stejně jako jiné zahraniční automobilky čelí konkurenci místních výrobců, jako BYD, především u elektromobilů.
Automobilka navzdory slabším výsledkům potvrdila svůj dosavadní výhled na celý rok a uvedla, že díky svým rozsáhlým americkým aktivitám se dokáže vyhnout negativnímu dopadu amerických cel.
Její optimismus je v kontrastu s domácími konkurenty Volkswagenem a Mercedes-Benz, kteří snížili své výhledy kvůli dopadům obchodní politiky amerického prezidenta Donalda Trumpa.
Firma od dubna čelí dovozním clům do USA ve výši 25 procent. Pravděpodobně od srpna by mělo být toto clo na základě dohody mezi USA a Evropskou unií sníženo na 15 procent. BMW má ve Spojených státech svůj největší výrobní závod.
V Severní Karolíně ročně vyrobí 400 tisíc vozů. I tak firma přibližně polovinu vozů určených pro americké zákazníky dováží, a to především z Evropy a Mexika.
Kromě stejnojmenné značky vlastní automobilka také značky osobních vozů Rolls-Royce a Mini. Vyrábí rovněž motocykly. Loni po celém světě prodala 2,45 milionu osobních vozů a více než 210 tisíc motocyklů.