Hlavní obsah

Výrobce Mattoni dostal desetimiliónovou pokutu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

BRNO

Antimonopolní úřad potvrdil desetimiliónovou pokutu pro Karlovarské minerální vody. Nelíbilo se mu, že i přes opakované výzvy se firma nepodvolila jeho rozhodnutí a dotáhla do konce ovládnutí výrobce další minerálky - Poděbradky.

Foto: OBZOR
Článek

Spojení obou firem zakázal Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) už na jaře 2002. KMV podali proti tomuto rozhodnutí rozklad, úřad ale rozhodnutí potvrdil a přikázal, že KMV musí podíl v Poděbradce převést na něm nezávislou společnost. KMV ale rozhodnutí ignorovala.

"Pokuta je splatná v patnáctidenní lhůtě od nabytí právní moci rozhodnutí. Uvedená společnost je dále povinna převést veškeré držené akcie Poděbradky na vlastnicky, finančně a personálně nezávislý subjekt," uvedl Bednář ve svém úterním rozhodnutí.

Úřad spojení firem zamítl proto, že se mu zdálo, že by se tím zmenšila konkurence na trhu s minerálními vodalmi. Výrobce minerálek Mattoni by ovládnutím Poděbradky a Hanácké kyselky získal přes tři čtvrtiny trhu, což je podle ÚOHS příliš dominantní pozice.

Chronologie případu

4. května 2001 - podán návrh na zahájení řízení ve spojení společností Karlovarské minerální vody (KMV), Poděbradka a Hanácká kyselka

27. září 2001 - ÚOHS vydal rozhodnutí, kterým spojení nepovolil, společnost KMV podala rozklad

6. března 2002 - ÚOHS potvrdil své dřívější rozhodnutí, KMV si přesto nechala do obchodního rejstříku zapsat, že obě firmy ovládá, proti rozhodnutí úřadu podala žalobu, soud žalobu o měsíc později zamítl.

19. března 2004 - ÚOHS dal KMV 10 miliónů pokuty za porušování zákona a zadal, co má učinit k nápravě

15. června 2004 - tehdejší předseda ÚOHS Josef Bednář rozhodnutí o pokutě potvrdil

30. května 2006 - ÚOHS povolil spojení KMV s Poděbradkou, stanovil však podmínky

To, že firma rozhodnutí úřadu nebrala na vědomí považuje ÚOHS za ojedinělý úkaz na českém trhu.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám