Hlavní obsah

VW přiznal další problémy s emisemi, mohou se týkat i benzínových motorů

Wolfsburg
Aktualizováno

Automobilka Volkswagen zjistila další nesrovnalosti v emisích svých vozů. Kromě hodnot oxidů dusíku, kterých se skandál týkal dosud, prý nesedí ani údaje o emisích oxidu uhličitého (CO2). Podle agentury DPA jde především o naftové automobily, není prý ale vyloučeno, že se problém týká i benzínových aut.

Foto: Sergio Perez, Reuters

Logo Volkswagenu na autosalónu ve španělském Madridu

Článek

Problém by se mohl týkat zhruba 800 000 aut v Evropě a podniku by mohl způsobit ekonomickou újmu v hodnotě dvou miliard eur (asi 54 miliard korun). Uvedla to v úterý firma po provedení interního šetření.

Volkswagen již od září čelí skandálu kolem falšování testů emisí. Skandál se zatím týkal údajů o emisích oxidů dusíku (NOx) a zahrnoval asi 11 miliónů naftových vozů.

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Automobilka neupřesnila, kterých vozů se týkají nově zjištěné nesrovnalosti kolem emisí oxidu uhličitého. Podle agentury DPA jde především o naftové automobily, není prý ale vyloučeno, že se problém týká i benzinových aut. To uvedla i BBC.

Automobilka přiznala, že software, který manipuloval s emisemi oxidu dusíku instalovala do naftových motorů EA 189 s objemem 1,2 až 2,0 litru. Motor je pak schopen rozpoznat, že se testuje, a přejde do úsporného režimu. V běžném provozu ale vypouští emise vyšší.

Volkswagen upozornil, že problémy s emisemi CO2 nemají žádný vliv na bezpečnost vozů.

Firma už přišla o 3,5 miliardy eur

Skandál s emisemi srazil tržní hodnotu podniku až o třetinu, donutil k odchodu generálního ředitele společnosti a vedl k vyšetřování po celém světě.

Automobilka v důsledku skandálu vykázala svou první čtvrtletní ztrátu za více než 20 let. V letošním třetím kvartálu prodělala na provozní úrovni 3,5 miliardy eur (zhruba 95 miliard Kč) po zisku 3,2 miliardy eur před rokem.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Americký Úřad pro ochranu životního prostředí (EPA) v pondělí uvedl, že vyšetřování softwaru rozšířil i na šestiválce o objemu tři litry.

Reklama

Výběr článků

Načítám