Hlavní obsah

Vinted poprvé vydělal, Shein chce prodávat i drogerii a hračky

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Online tržiště secondhandového oblečení Vinted v loňském roce poprvé od svého založení v roce 2008 skončilo v zisku. Firmě pomohla skutečnost, že móda z druhé ruky je aktuálně v kurzu. V jiném segmentu módního trhu, ve fast fashion, zase čínský gigant Shein hodlá svůj byznys rozšířit o prodej drogerie a hraček.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto.

Článek

Díky meziročnímu nárůstu tržeb o 61 procent dosáhl loni čistý zisk Vintedu 18 milionů eur (453,1 milionu Kč). Ještě v roce 2022 přitom podnik skončil ve ztrátě 20 milionů eur.

Litevská společnost, která působí i v Česku, nedávno expandovala na nové trhy do Dánska, Finska či Rumunska a ve Francii spustila novou doručovací službu Vinted Go, upozornil server britské televizní stanice BBC.

Její šéf Thomas Plantenga zároveň dodal, že secondhandová móda je stále jen malou částí celého módního trhu.

Čínský Shein bude svázán pravidly EU

Internet a PC

Naopak velkou částí je fast fashion (rychlá móda), kde jeden z největších prodejců – společnost Shein – zkouší prorazit také na trhu s drogerií, kosmetikou a hračkami.

V několika zemích už firma uzavřela spolupráci se značkami Colgate-Palmolive (drogerie, kosmetika) nebo Hasbro (hračky), informovala agentura Reuters.

Čínský Shein, známý prodejem levného oblečení, zatím poskytl zmíněným značkám přístup na svou obchodní platformu v devíti evropských zemích a už loni ve Spojených státech, Brazílii a v Mexiku.

Jde o dlouhodobou obchodní strategii, jejímž cílem je vybudovat si u zákazníků důvěryhodnost a lépe konkurovat americkému Amazonu.

Foto: Edgar Su, Reuters

Logo Shein v nákupním centru v Singapuru.

„Každý si spojuje Shein s módou, ale my podnikáme ve všech vertikálách,“ řekla v polovině dubna na konferenci v Paříži Christina Fontanová, ředitelka operací značky pro Evropu, Střední východ a Afriku.

„Naši spotřebitelé chtějí značky, takže pokud je to to, co hledají, je to to, co jim dáme,“ dodala.

Aby mohl Shein svým online tržištěm skutečně konkurovat Amazonu či AliExpressu, je podle expertů pro něj klíčová dohoda se známými společnostmi.

„Pokud chce Shein konkurovat jako důvěryhodná platforma s dobrou pověstí, potřebuje podporu známých západních značek,“ řekl Xiaofeng Wang, analytik společnosti Forrester v Singapuru.

Čínští giganti Shein a Temu zahltili kapacitu světové letecké přepravy

Ekonomika

Výběr článků

Načítám