Článek
„Jde o nejvýznamnější letošní železniční stavbu v Česku. Bez takové moderní železnice by naše republika nebyla konkurenceschopnou zemí,“ sdělil ministr dopravy Martin Kupka (ODS).
„Na začátku září jsme rozjeli Pendolino dvousetkilometrovou rychlostí. Této rychlosti už v Česku dosahujeme, ale tady jí budeme dosahovat i bez naklápěcích souprav, tedy ve všech vlacích, kde bude tato rychlost možná,“ doplnil.
Celkovou přestavbou projdou na této trati nejen mezistaniční úseky, ale i všechna nádraží. „V Kojetíně a Chropyni vybudujeme moderní nástupiště, ze kterých bude pohodlný nástup do vlaků. Na ně se cestující dostanou podchody s bezbariérovým přístupem,“ sdělil při pondělním slavnostním zahájení stavby v Chropyni generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Vizualizace nové podoby nádraží v Chropyni na Kroměřížsku
Dodal, že se zlepší i podmínky pro obyvatele obou měst, a to díky prodloužení podchodů za nádraží. „V těchto místech navíc vzniknou nová parkovací místa,“ doplnil.
Modernizace trati mezi Přerovem a Brnem je rozdělena na pět etap. Správa železnic už má zahájené dvě z nich, a to právě úsek mezi Přerovem a Kojetínem a část mezi Kojetínem a Nezamyslicemi. Náklady v případě těchto dvou úseků dosahují jednadvaceti miliard korun. Oba úseky by měly být dokončeno do závěru roku 2028.