Hlavní obsah

Stát staví železnici, po které budou jezdit vlaky dvousetkilometrovou rychlostí

Sedmdesát pět minut trvá nyní cesta vlakem z Přerova do Brna. Už za pár let se rapidně zkrátí, na pouhou tři čtvrtě hodinu. Správa železnic trať přestavuje. Po modernizaci se trať stane první v Česku, po které budou moci vlaky jezdit po dvou kolejích až dvousetkilometrovou rychlostí, tedy dvojnásobkem současné.

Foto: Aleš Fuksa

Železničáři začínají s modernizací trati v Chropyni na Kroměřížsku

Článek

„Jde o nejvýznamnější letošní železniční stavbu v Česku. Bez takové moderní železnice by naše republika nebyla konkurenceschopnou zemí,“ sdělil ministr dopravy Martin Kupka (ODS).

„Na začátku září jsme rozjeli Pendolino dvousetkilometrovou rychlostí. Této rychlosti už v Česku dosahujeme, ale tady jí budeme dosahovat i bez naklápěcích souprav, tedy ve všech vlacích, kde bude tato rychlost možná,“ doplnil.

Celkovou přestavbou projdou na této trati nejen mezistaniční úseky, ale i všechna nádraží. „V Kojetíně a Chropyni vybudujeme moderní nástupiště, ze kterých bude pohodlný nástup do vlaků. Na ně se cestující dostanou podchody s bezbariérovým přístupem,“ sdělil při pondělním slavnostním zahájení stavby v Chropyni generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Foto: SŽ

Vizualizace nové podoby nádraží v Chropyni na Kroměřížsku

Dodal, že se zlepší i podmínky pro obyvatele obou měst, a to díky prodloužení podchodů za nádraží. „V těchto místech navíc vzniknou nová parkovací místa,“ doplnil.

Modernizace trati mezi Přerovem a Brnem je rozdělena na pět etap. Správa železnic už má zahájené dvě z nich, a to právě úsek mezi Přerovem a Kojetínem a část mezi Kojetínem a Nezamyslicemi. Náklady v případě těchto dvou úseků dosahují jednadvaceti miliard korun. Oba úseky by měly být dokončeno do závěru roku 2028.

Výběr článků

Načítám