Hlavní obsah

Šéf Škodovky má po průšvihu s emisemi převzít dohled nad americkou divizí VW

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Berlín

Dohled nad americkou divizí německé automobilové skupiny Volkswagen možná převezme nynější předseda představenstva české Škody Auto Winfried Vahland. Ten je podle dvou informovaných zdrojů agentury Reuters hlavním kandidátem na novou pozici, kterou Volkswagen vytvoří ve svém představenstvu.

Foto: Radek Plavecký, Právo

Předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland na tiskové konferenci

Článek

Nový člen vedení má dohlížet na aktivity skupiny ve Spojených státech, kde vznikl nynější skandál s manipulacemi emisních měření u naftových vozů.

O personálních otázkách má v pátek jednat dozorčí rada Volkswagenu. Podle informovaných zdrojů Reuters rada po zasedání oznámí osoby skutečně odpovědné za manipulace a provede změny v nejvyšším vedení. Měla by se také zabývat osobou nástupce generálního ředitele Martina Winterkorna, který ve středu odstoupil z funkce. [celá zpráva]

Budou padat hlavy

Podle zdrojů odvolá dozorčí rada šéfy výzkumu a vývoje u koncernových automobilek Audi a Porsche Ulricha Hackenberga a Wolfganga Hatze. Zproštěn funkce má být i výkonný šéf americké divize skupiny Michael Horn. Volkswagen, Audi ani Porsche se ke zprávě nevyjádřily.

Skandál vypukl minulý týden v pátek, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) Volkswagen obvinila, že u vozů s naftovými motory používala software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Jak Volkswagen podváděl

Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.

Volkswagenu v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (437 miliard Kč) a začalo tam proti němu trestní vyšetřování; skandál tento týden začaly vyšetřovat i některé evropské země. Volkswagen v pondělí po zjištění amerických úřadů, že vybavil téměř půl milionu vozů v USA zařízením pro obcházení emisních testů, přiznal, že tento software instaloval do celkem 11 miliónů svých vozů.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám