Hlavní obsah

Restaurace McDonald’s postihl výpadek systému

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Restaurace amerického fastfoodového řetězce McDonald’s v pátek v mnoha zemích světa zasáhl výpadek počítačového systému. Problémy hlásily provozovny v Japonsku, Hongkongu, Austrálii nebo na Novém Zélandu, v Evropě pak například v Británii, Německu, Dánsku, Itálii, České republice nebo na Slovensku. Firma podle agentury Reuters uvedla, že útok hackerů za těmito problémy nestál, nic bližšího k příčině ale nesdělila. Situace se později začala vracet k normálu.

Zavřená pobočka McDonald’s v TokiuVideo: Reuters

 
Článek

„Jsme si vědomi technologického výpadku, který ovlivnil naše restaurace. Pracujeme na nápravě,“ uvedl McDonald’s v pátečním prohlášení pro americkou zpravodajskou televizi CNN.

Pracovnice jedné z restaurací v New Yorku pro CNN uvedla, že k výpadku v její pobočce došlo v jednu hodinu ráno (06:00 SEČ), s tím, že systémy opět naběhly kolem páté hodiny (10:00 SEČ).

Další zaměstnankyně, tentokrát z Londýna, uvedla, že k výpadku došlo mezi šestou a sedmou hodinou ranní (pátou a šestou SEČ). Všechny objednávky kvůli tomu museli zaměstnanci přijímat osobně a posléze je přetlumočit v kuchyni, aby kuchaři věděli, co komu mají připravit.

O potížích začaly brzy ráno informovat i restaurace v některých asijských zemích. Někde nešlo zadat objednávku přes mobilní aplikaci, jinde nefungovaly samoobslužné kiosky. Mnoho restaurací v Japonsku nepřijímalo ani objednávky zadané osobně u výdejového pultu. Agentura Kjódó později informovala, že část restaurací opět funguje. McDonald’s má po celém Japonsku podle svých internetových stránek skoro 3000 provozoven.

Foto: Reuters

Zavřená pobočka McDonald’s v Tokiu

Sociální sítě zaplavily stížnosti zákazníků, kteří si nemohli objednat jídlo a pití. Část restaurací se vrátila k běžnému provozu po několika hodinách, jinde byl výpadek delší. Bez problémů tak už jsou restaurace například v Bangkoku, Miláně, Londýně či v Praze. Podobně už po výpadku opět fungují restaurace McDonald’s v Dánsku nebo v Irsku.

Kolika restaurací po celém světě se výpadek týkal, není známo, centrála McDonald’s v Chicagu na dotazy novinářů bezprostředně neodpověděla.

Novozélandský list NZ Herald s odkazem na zaměstnance amerického řetězce v Aucklandu napsal, že McDonald’s kvůli výpadku systému nemohl nikoho obsloužit. Podobné to bylo i v Austrálii, kde už se ale většina restaurací také vrátila k běžnému provozu, uvedla na síti X místní součást řetězce.

Válka franšíz. Boje Izraele a Hamásu rozdělily značku McDonald's

Blízký a Střední východ

Situace v Hongkongu byla trochu jiná. Zatímco on-line zadávat objednávky nešlo, řetězec byl schopen zákazníky obsloužit alespoň u výdejového pultu. Podobně v Bangkoku, kde výpadek trval asi hodinu, bylo možné stále objednávat u pultu a platit hotově. Platebními kartami to nešlo.

„Výpadky informačních systémů jsme zaregistrovali v Česku i na Slovensku,“ sdělila ráno ČTK mluvčí řetězce v České republice Lucia Poláčeková. Výpadek podle ní trval asi dvě hodiny. McDonald’s v Česku ve spolupráci s 24 partnery provozuje síť výhradně franšízových restaurací, je jich více než 120.

Americký řetězec McDonald’s na svém webu uvádí, že má více než 38 tisíc provozoven ve více než stovce zemí světa. Jen ve Spojených státech je jich více než 14 tisíc. Zhruba 93 procent restaurací vlastní a provozují nezávislí podnikatelé, kterým firma poskytuje licenci a podporu. Do roku 2027 by řetězec chtěl mít po celém světě 50 tisíc provozoven.

Začátkem tohoto měsíce se potýkaly s technickými problémy sociální sítě Facebook a Instagram, které patří americké společnosti Meta Platforms. Výpadky na více než dvě hodiny narušily globální služby pro stovky tisíc uživatelů.

Američan za život spořádal více než 34 tisíc Big Maců

Koktejl

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám