Článek
Web britské BBC upozornil, že akcie American Eagle ve středu po uzavření obchodování vzrostly o čtvrtinu poté, co její šéf Jay Schottenstein prohlásil, že výsledky firmy za druhý kvartál „předčily očekávání“, a předpověděl další růst ziskovosti díky prodejům podpořeným virálními reklamními kampaněmi.
Společnost American Eagle se dostala na titulní stránky světových novin kontroverzní reklamou na svou džínovou řadu s názvem „Great Jeans“ (Skvělé džíny) se Sweeneyovou, která podle BBC vyvolala „debatu o rase a standardech krásy“. Slogan totiž využívá slovní hříčky založené na stejné výslovnosti anglických termínů jeans (džíny) a genes (geny).
Firma také oznámila spolupráci s hráčem amerického fotbalu z Kansas City Chiefs Travisem Kelcem, a to krátce poté, co se objevily zprávy o jeho zasnoubení s popovou hvězdou Taylor Swift.
Tržby v období od května do července klesly o jedno procento poté, co v předchozím čtvrtletí klesly o pět procent, uvedla společnost ve středu. Manažeři firmy, kteří v květnu stáhli roční výhled tržeb firmy s odvoláním na ekonomickou nejistotu, ovšem uvedli, že nyní očekávají růst tržeb v nadcházejících měsících v „nízkých jednociferných číslech“, protože se zvýší nákupy všeho od džínoviny po spodní prádlo.
Reklam bude víc
Podzimní sezona podle Schottensteina začala pozitivně. „Díky silnější nabídce produktů a úspěchu nedávných marketingových kampaní se Sydney Sweeney a Travisem Kelcem jsme zaznamenali nárůst povědomí a prodejů,“ uvedl ředitel firmy. V konferenčním hovoru k výsledkům zmínil, že „toho máme ještě víc“ a další nové reklamy s herečkou a fotbalistou se ještě nasadí.
Herečka nominovaná na cenu Emmy, která se proslavila filmem Euphoria, se objevila v reklamě na džíny, kde říká: „Geny se předávají z rodičů na potomky a často určují rysy, jako je barva vlasů, osobnost a dokonce i barva očí. Moje džíny jsou modré.“
Virální reklama, která byla na internetu i plakátech, vyvolala kontroverze. Někteří kritici interpretovali reklamy jako hru na eugeniku, zdiskreditovanou víru, že lidstvo lze zlepšit selektivním šlechtěním.
Společnost American Eagle reklamu bránila a tvrdila, že odkazuje pouze na jejich džíny a nic víc.
Diskuze se nicméně rozvířily i kolem toho, že firma v reklamě nasadila sexy blondýnku a čoudící automobil. Těmto desítky let osvědčeným taktikám se v poslední době již firmy v USA spíše vyhýbaly a snažily se o „korektnější“ a nápaditější reklamní postupy. Kontroverze se nicméně vyplatila.
Reklama na sítích získala přibližně 40 miliard zobrazení a pomohla herečkou podepsané džíny vyprodat během týdne od spuštění kampaně.
Kontroverze se dokonce dostala i do Bílého domu, prezident Donald Trump herečku podpořil.
„Sydney Sweeney, registrovaná republikánka, má tu nejžhavější reklamu,“ napsal v srpnu v příspěvku na Truth Social.