Článek
Nejedná se přitom o ojedinělé reklamní video. V dalším spotu zveřejněném na Instagramu značky jde 27letá herečka směrem k billboardu American Eagle, na kterém je ona a slogan „Sydney Sweeney má skvělé geny“. Předtím, než odejde ze záběru, přeškrtne slovo geny a nahradí je slovem džíny.
Právě odkaz na geny vyvolal tak velké pobouření, takže se kampaň s hvězdou známou z rolí ve filmech Euforie či Tenkrát v Hollywoodu stala terčem kritiky. „Pokud někdo podporuje novou reklamu American Eagle, je to bigotní rasista,“ napsal na síti X jeden z jejích uživatelů.
„Je to nechutné, už u vás nebudu nic kupovat,“ píše pak na instagramovém účtu společnosti další.
„Sydney Sweeneyová a American Eagle propagují nacistickou propagandu. Eugenika mimochodem není v pořádku,“ tvrdí další. Někteří uživatelé sociálních médií tak obviňují American Eagle z toho, že si dělá legraci z eugeniky, tedy teorie, která se zabývá zlepšením genetického fondu lidí. Jde o zdiskreditovanou teorii populární mezi bílými rasisty.
„Geny se předávají z rodičů na potomky a často určují rysy, jako jsou barva vlasů, osobnost a dokonce i barva očí. Moje geny jsou modré,“ říká totiž Sydney Sweeneyová v jednom videu.
Do the angry liberal women losing their minds over this realize half the ads in the 80s and 90s looked just like it?
— Tara Servatius (@TaraServatius) July 29, 2025
Overt heterosexuality was still allowed back then. #SydneySweeney pic.twitter.com/wd7g3fesmN
Kampaň má ale i své zastánce. „Lidé v této reklamě čtou všelijaké věci, které tam prostě nejsou. Stali se z nás lidé, které urazí každá věc, na niž narazí. Vzpamatujte se!“ napsal jeden z nich.
„Pokud vás tato reklama uráží, žijete v ochranné kleci,“ doplnil další.
„Reklama s odporem počítala“
Marcus Collins, odborný asistent marketingu na Ross School of Business Michiganské univerzity, řekl, že kritice by se dalo předejít, kdyby reklamy ukazovaly za použití stejné slovní hříčky se slovem geny modely různých ras.
Podle názoru reklamního experta Allena Adamsona z marketingové firmy Metaforce je ale odpor na sociálních sítích součástí plánu. „Vyhráli hru o pozornost. Pro reklamu je nejhorší, kdyby ji nikdo neviděl,“ řekl portálu NPR.

Sydney Sweeneyová
Stejně jako mnoho módních oděvních značek se podle něj i American Eagle musí odlišit od ostatních řetězců střední cenové kategorie se slavnou tváří nebo tím, že řekne něco ostrého.
Anketa
Dotyčné reklamy American Eagle jsou nyní srovnávány s reklamní kampaní Brooke Shieldsové z roku 1980 na džíny Calvin Klein. Tehdy patnáctiletá herečka v ní říká: „Chcete vědět, co se děje mezi mnou a mými calviny? Nic.“ Některé televizní společnosti tenkrát odmítly spoty vysílat kvůli jejich sugestivní dvojsmyslnosti a věku Shieldsové.
Podle některých ohlasů se značce American Eagle zvedly prodeje. Ale vzhledem k tomu, že běží teprve krátce, nedá se to doložit konkrétními ověřenými čísly. Akcie společnosti přitom letos zatím klesaly, a to ze sedmnácti dolarů počátkem roku na 9,3 dolaru v půlce června. Poté i vlivem kampaně začaly růst až na 12 dolarů. V posledních třech dnech ale opět mírně klesly.