Hlavní obsah

Reklamu Zary s hubenými modelkami v Británii zakázali

2:24
2:24

Poslechněte si tento článek

Dvě reklamy proslulé módní značky Zara byly ve Velké Británii zakázány. Důvodem bylo, že modelky na reklamních fotkách vypadaly „nezdravě hubené“, upozornil ve středu web britské veřejnoprávní BBC.

Foto: Zara

Tyto fotky musela Zara ve Velké Británii stáhnout.

Článek

Úřad pro reklamní standardy (ASA) to podle BBC zdůvodnil tím, že stíny a uhlazený drdol na jedné modelce způsobily, že vypadala „vyhuble“, zatímco na jiném snímku póza a hluboký výstřih košile modelky odhalovaly její „vyčnívající“ klíční kosti.

Dozorčí orgán rozhodl, že „nezodpovědné“ reklamy se nesmí v současné podobě znovu objevit a že Zara musí zajistit, aby všechny její obrázky byly „připraveny zodpovědně“.

Zara reklamy stáhla, nicméně ujistila, že obě dotyčné modelky měly lékařské potvrzení prokazující, že v době pořízení fotografií byly v dobrém zdravotním stavu.

BBC doplnila, že dvě zakázané reklamy se dříve objevily v aplikaci a na webových stránkách prodejce v karuselu obrázků zobrazujících modelky v oblečení i bez něj.

Anketa

Připadají vám dívky na fotografiích nezdravě vychrtlé?
Ano, vypadají moc vyzáble
53,9 %
Jsou hodně hubené, ale nezdravě nepůsobí
31,6 %
Jsou úplně normální
14,5 %
Celkem hlasovalo 2416 čtenářů.

Jedna reklama byla na krátké šaty a stíny byly podle britského úřadu použity k tomu, aby nohy modelky vypadaly „nápadně hubené“. Dodal, že kvůli umístění jejích paží a loketních kloubů vypadala „neproporčně“.

„Vyčnívající klíční kosti“

Druhá zakázaná reklama se týkala košile a modelka byla zachycena tak, že se její „vyčnívající“ klíční kosti staly „ústředním prvkem“ reklamy.

ASA prošetřila ještě další dvě reklamy Zary, ty ale nezakázala.

BBC upozornila, že problematické reklamy s vychrtlými modelkami nejsou ojedinělé. V červenci byla v Británii zakázána reklama společnosti Marks & Spencer, rovněž proto, že modelka se dozorčímu úřadu zdála být „nezdravě hubená“.

ASA uvedla, že póza modelky a volba oblečení – včetně „velkých špičatých bot“, které zdůrazňovaly „štíhlost jejích nohou“ – činí reklamu „nezodpovědnou“.

Začátkem letoška pak prodejce Next musel stáhnout reklamu na úzké džíny. Podle úřadu zdůrazňovala štíhlost modelčiných nohou pomocí úhlů kamery a taktéž ji označil za „nezodpovědnou“.

Společnost Next se ohradila, že s rozhodnutím reklamního regulačního orgánu nesouhlasí, a uvedla, že modelka, ačkoli je štíhlá, má „zdravou a pevnou postavu“.

Zákaz reklam v sérii Next vyvolal u čtenářů otázku, proč nejsou zakázány reklamy zobrazující modelky, které vypadají nezdravě obézní, podotkla BBC.

Související témata:

Výběr článků

Načítám