Hlavní obsah

Prodloužení metra do Motola má zelenou, ražba začne v březnu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Již v polovině března by se měl začít stavět další úsek pražského metra. Smlouvu o prodloužení trasy A z Dejvické do Motola podepsal v úterý dopravní podnik a konsorciem firem Metrostav a Hochtief CZ. Na trase o délce šest kilometrů by měly vzniknout čtyři nové stanice. Náklady by měly dosáhnout 13,6 miliardy korun.

Článek

"Od 23. prosince 2009 bude zahájeno předávání stavenišť dodavatelům projektu. Přípravné práce související s vybavením zařízení stavenišť budou pokračovat v lednu 2010 a vlastní výstavbu stanic Červený vrch, Veleslavín, Petřiny a Motol sdružení dodavatelů zahájí v druhé polovině března 2010," oznámil dopravní podnik.

Foto: Foto archiv, Právo

Plánovaná stanice metra v Motole.

"Nové metro obslouží velké rezidenční čtvrti v Praze 6 a zajistí kvalitní dopravní obsluhu největšího nemocničního komplexu v Praze – nemocnice Motol a Homolka. Metro také s konečnou platností osvobodí centrum Dejvic – Vítězné náměstí – od náporu městských i příměstských autobusů,“ řekl k podpisu smlouvy primátor pražský primátor Pavel Bém.

"Nové metro obslouží velké rezidenční čtvrti v Praze 6 a zajistí kvalitní dopravní obsluhu největšího nemocničního komplexu v Praze – nemocnice Motol a Homolka. Metro také s konečnou platností osvobodí centrum Dejvic – Vítězné náměstí – od náporu městských i příměstských autobusů,“ řekl k podpisu smlouvy primátor pražský primátor Pavel Bém.

Metrostav konstatoval,že ražba tunelů si vyžádá pouze minimální zábory povrchových prostor, neboť velká část trasy bude ražena mechanizovanými štíty.

Foto: Foto archiv, Právo

Plánovaná stanice metra na Červeném vrchu.

Prodloužení trasy metra A v celkové délce 12,9 kilometru bude rozděleno do tří etap. První povede do Motola. Druhá, celkem 4,3 kilometru dlouhá část, napojí stanice Bílá Hora, Dědina a Dlouhá Míle. Poslední a nejkratší úsek má zahrnovat stanice Staré Letiště a Letiště Ruzyně.

Prodloužení trasy A se tak dočká dřívější realizace nežli mnoho let plánovaný projekt nové trasy D, která by měla ulehčit kapacitně nejvytíženější lince C.

Foto: Dana Kysučanová, Novinky

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám