Článek
Ve stížnosti se uvádí, že některé typy boeingů a airbusů mají sedadla, která by mohla mít okénko, ale nemají je kvůli umístění klimatizací, elektrického vedení nebo jiných komponentů. Může jít také o případy, kdy je sedačka zrovna na úrovni širšího předělu mezi dvěma okny, ale cestující ani z jednoho nemá výhled.
Zmíněné dvě společnosti - narozdíl od jiných - tak nabízejí i tato místa za zvýšenou cenu, jako by výhledem disponovala, informovala televize NBC News.
Podle žaloby si lidé kupují sedadla u okna z několika důvodů - chtějí více světla nebo výhled, zabavit děti a někdo tím řeší i strach z létání, protože se na tomto místě cítí bezpečněji.
Thanks for the #windowseat @Delta 🙄😡 pic.twitter.com/7kBb4uy0Qm
— Lauren Hanley (@_laurhan) May 25, 2022
„Kdyby zákazníci věděli, že sedadla, která kupují, jsou bez oken, nevybrali by si je, natož aby si připláceli,“ stojí dále v žalobě.
Jedna cestovatelka si na sociálních sítích přisadila, když zveřejnila fotografii sedadla u stěny, avšak bez okénka. Ke snímku připojila poznámku „Děkuji za sedadlo u okna“ a označila společnost Delta. Ta podle deníku The New York Times nabízí místa u okna za příplatek až 70 dolarů (1470 Kč), zatímco United Airlines za příplatek až 50 dolarů (1050 Kč).
Počet postižených „jde do milionů“
Právník Carter Greenbaum, jehož společnost žaloby podala, připustil, že cestující mají možnost získat informace o sedadlech bez oken z webových stránek třetích stran resp. v diskusních fórech. To ale podle něj chování Delta Airlines a United Airlines neomlouvá.
Thanks to Reader’s Digest for including me in their piece on “windowless window seats.” ✈️ Flyers paying for a window but getting a wall? That’s a classic bait-and-switch.
— Your Lovable Lawyer (@lovable_lawyer) August 28, 2025
Read the full article here:https://t.co/u5BbpDbncF pic.twitter.com/22Mgad8Mqq
„Společnost nemůže zkreslovat povahu produktů, které prodává, a spoléhat se na informace třetích stran, aby mohla tvrdit, že zákazník to měl vědět,“ uvedl Greenbaum.
„Chceme proto, aby United a Delta nesly odpovědnost za účtování něčeho, co neposkytly, a za zkreslování povahy skutečně poskytnutých služeb. Prodávali zákazníkům sedadla u okna, a nakonec je posadili ke stěně,“ dodal.
Žaloby podle Greenbauma požadují vrácení příplatků všem takto postiženým cestujícím. Další právník zapojený do sporu Casey Olbrantz odhadl, že jejich celkový počet „jde do milionů“.