Hlavní obsah

Před svátky roste zájem o rozvoz potravin. I do boxů

Kurýři mají před Vánocemi více práce nejen s doručováním dárků. Rostou také objednávky potravin a hotových jídel prostřednictvím rozvážkových služeb. Menší nákupy mohou kurýři doručit i do výdejních boxů, některé jsou vybavené chlazením.

Foto: Profimedia.cz

Rozvoz jídla v centru Prahy.

Článek

„V předvánočním čase a v období vánočních svátků se zájem o objednávky do výdejních míst zvyšuje zhruba o 20 až 30 procent,“ řekla Novinkám mluvčí e-shopu s potravinami Rohlík.cz Anna-Marie Lichtenbergová.

Důvodem je podle ní mimo jiné možnost rychlejšího doručení než v případě dovážky ke dveřím. I proto zákazníci často využívají výdejní boxy k odběru objednávek na poslední chvíli.

Rohlík využívá kombinace svých vlastních boxů, takzvaných Rohlik Pointů, a výdejních míst od výrobce OX Point. Vnitřních i venkovních boxů, kam je možné objednávky směřovat, má po Česku zhruba 80. „Všechny Rohlik Pointy jsou vybavené suchou i chlazenou částí, aby bylo zaručeno dodržování potřebných teplot pro skladování potravin v objednávkách,“ dodala mluvčí.

Výraznější zájem o rozvozy potravin a hotových jídel potvrzuje i Jakub Hostačný, který řídí Bolt Food v Česku. Nárůst byl podle něj patrný už v posledních letech a letos trend pokračuje.

„Prosinec je pro rozvoz jídla tradičně nejsilnějším měsícem – loni jsme zaznamenali asi 30procentní meziroční růst objednávek a během vánočního týdne dokonce okolo 50 procent. Zájem vrcholí 23. prosince, kdy lidé dokončují přípravy, zatímco 24. prosinec je klidnější, protože většina domácností si tradiční štědrovečerní jídla připravuje doma jako součást rodinných zvyků,“ uvedl Hostačný.

Větší poptávka bývá kolem svátků například po asijské kuchyni, jako jsou velké sushi sety. Typicky od lidí, kteří Vánoce neslaví, musí pracovat, nestíhají ve vánočním shonu vařit nebo si prostě chtějí dopřát něco „exotičtějšího“ na štědrovečerní stůl. „Zájem je také o objednávky vánočních drobností a specialit na poslední chvíli – od cukroví přes prosecco až třeba po svíčky,“ dodal manažer Bolt Food. Společnosti rozvážející potraviny přidávají i další vánoční sortiment, například kurýři Wolt letos poprvé vedle jídla vozí i vánoční stromky. Největší skupinové objednávky jídla pak přicházejí typicky na Silvestra.

„Počet objednávek na Košíku každoročně skokově roste a platí, že čím blíže Vánocům, tím je o online objednávky větší zájem,“ potvrdil také mluvčí dalšího z předních online prodejců potravin Košík.cz František Brož.

Převládají větší nákupy skládající se z typicky adventního a vánočního sortimentu. „Tedy surovin na pečení cukroví a vaření, úklid domácnosti nebo přípravy štědrovečerní večeře včetně čerstvých ryb a pohoštění pro návštěvy,“ dodal.

Lidé si mohou naplánovat nákup i několik dní dopředu, ale běžně funguje doručení v den objednání. Letošní novinkou je možnost doručení už od 60 nebo 90 minut od objednání, kterou Košík.cz nabízí v regionech pod názvem Expresso. Rychlá dovážka vyjde na nejméně 109 korun. Vzhledem k tomu, že lidé pořizují často objemnější nákupy, typické je doručení spíše ke dveřím než do boxů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám