Hlavní obsah

Ojetina stojí v průměru 300 tisíc korun. Nová jsou za stejnou cenu k mání jen ta nejmenší autíčka

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Kdo vyrazí pro auto do bazaru, vybere nejčastěji devět až jedenáct let staré a zaplatí v průměru 298 tisíc korun. Před deseti lety stála průměrná ojetina polovinu. Zájem o ojeté vozy letos roste a v bazarech ubývá aut z dovozu, uvedla v analýze trhu za třetí čtvrtletí společnost Cebia.

Foto: Jindřich Ginter, Novinky

Nabídka autobazarů je proti loňsku o něco větší

Článek

„Za pět let se ceny ojetin zvýšily v průměru o sto tisíc korun,“ potvrdil Novinkám.cz Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia, která v Česku prověřuje minulost aut.

Do 300 tisíc korun se vejde tři roky stará Škoda Octavia s více než sto tisíci najetými kilometry a po druhém majiteli. I ta ale může být dražší.

Pro srovnání – mezi novými auty stojí stejně jen nejmenší městské modely: Kia Picanto, Dacia Sandero či Hyundai i10.

Leštěnky z totálních vraků. Lidé pořád sedají na lep šmejdům s ojetinami

Ekonomika

Ojetých vozů se v Česku ročně prodá přibližně 700 tisíc. Trh s nimi je třiapůlkrát větší než trh nových vozidel a v loňském roce dosahovaly obchody hodnoty 192 miliard korun.

V současné době zájem o ojetiny roste, odráží se na něm zhoršená ekonomická situace kupujících a vysoká inflace, stejně jako vyšší poptávka po ojetinách ze strany firem.

V bazarech navíc ubývá aut z dovozu. Za první tři kvartály letošního roku jich obchodníci do Česka přivezli 118 453, o 8 275 meziročně méně. Auta s českým původem tvoří polovinu nabídky. Co se týče pohonu, 50 procent vozů má dieselový motor, elektromobily jsou zastoupeny necelým procentem.

Foto: Jindřich Ginter, Novinky

Ojetiny s pohonem 4×4 si drží cenu

Nabídka v průměrné prodejní ceně je na portálu Sauto.cz pestrá, k dispozici mají zájemci přes 2,5 tisíce aut různých značek.

Například tříletá Škoda Scala se 110 tisíci kilometry za 319 tisíc korun nebo o tisícovku levnější osmileté BMW 5 se 300 tisíci kilometry. Se stejným rokem výroby, ale o poznání nižším nájezdem (pouze 137 tisíc kilometrů) je pak k mání Toyota Auris za 335 tisíc. O 15 tisíc méně vyjde Škoda Octavia combi z roku 2018 s 200 tisíci najetými kilometry.

U téměř pětiny ojetých aut prodejci uvádějí jiný rok výroby, než je skutečnost

AutoMoto

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám